• nillan2

Knöl på livmodertappen????

Hej alla!
    Jag har läst här om folk som har haft "knölar" på livmodertappen.. När jag skulle känna på min livmodertapp upptäckte jag en liten knöl på höger sida om livmodermunnen. Den var alldeles slät och rund, känns ungefär som en hård blåsa. Jag är jätteorolig!!! Någon som har en aning om vad det kan vara???

Tacksam för svar!!

Kramar

• Svar på tråden Knöl på livmodertappen????
  • Mammatillfem

Hej!

När jag nyss stoppade in fingrarna i slidan blev jag livrädd,på den buktande slidväggen som alltid sitter som en bulle och känns där så kände jag nu en eller flera hårda små knölar!!AHH!!Har aldrig känt det innan,de var som små benbitar inuti bullen kändes det som.Bara grinar nu..Mensen har börjat lite och vi hade sex i natt,men nu kände jag det ta.OROLIG!!!
    Ska ringa gyn och försöka få en tid,men nu är det helg,bara man kommer fram OCH får en tid inom rimlig tid!

Skriv gärna om du har varit på koll och vet mera i mitt krypin.

Kram,en till orolig.

• mamma2B

nillan2: en sån har jag också men jag har hört att det är väldigt vanlig och helt ofarligt. Var hos gyn i juni och hon sa att allt såg bra ut då. Det är nog ingen fara, men säg gärna vad gyn sa.

• Maluschka

Torka tårarna och andas djupt! Inne i slidan och på livmodertappen sitter en massa små körtlar som vi inte vet om att det finns. Iaf inte förrän de ställer till med något. Dessa körtlar sköter om fuktigheten i slidan och annat nyttigt! Ibland blir någon körtel irriterad eller t.o.m inflammerad och då kan de plötsligt kännas som små knölar!

Jag har också periodvis en eller flera knölar på livmodertappen (varierar i storlek under menscykeln) och blev alldeles hispig när jag först kände dem. Min gyn förklarade att de är helt ofarliga och kallas på engelska för Nabothian cysts. Sök på det så hittar ni mer info!

Ha det bra!

• Jehu

Hade en knäl på livmodertappen som upptäcktes vid cellprovstagning. Gick till gyn som gjorde ultraljud. Visade sig vara en helt ofarlig polyp som han skrapade bort.

var inte orolig!

Svar på tråden Knöl på livmodertappen????