• Joujou89

Sf bio, tummen NER!

Igår var jag & såg Linje 1 2 3 kapad på SF bio i Borlänge.
    Jag hade med mig en räksallad som jag tänkte äta inne på biografen men blev stoppad & tillsagd att ingen sallad fick följa med in på biografen, det skulle tydligen vara för kladdigt. Mannen som sa detta var inte speciellt trevlig, om man säger så. Jag förklarade att salladen inte hade dressing så den kunde omöjligt smutsa ner stolarna på något sätt. Så jag fick ta med salladen in, men jag fick inte äta den. Vilket jag såklart inte gjorde.

Men när jag stod där i kön, gravid, hungrig & förbannad jag hur man släpper in små barn med marabou chokladkakor, men inte en vuxen kvinna med en räksallad? & detta gjorde mig otroligt irriterad!

Jag kan förstå att dem vill att man köper snacks av dem, men det gjorde jag också, två stora cola & en stor popcorn. Jag går i snitt på sf bio 10 ggr om året, så jag är vad man kallar en trogen kund där. Ska man behöva gömma salladen för att få käka den där inne? Ännu värre var det att biogubben stod i salongen innan filmen började & jag kände hur hans ögon brände mig i nacken. Han hade stenkoll på mig, jag inbillade mig inte, min sambo såg det också. Löjligt!

Dålig service eller jag som är löjlig?

Var bara tvungen att skriva av mig. Irriterande!

• Svar på tråden Sf bio, tummen NER!
  • Mrs Winter

Tycker inte de reaggerade konstigt.Mat äter man innan man går på bio.El efter

Ett påspacklat skal är ej allt.
  • The Black Lady

Det är du som är löjlig... varför inte äta INNAN bion, eller efter??

• Weezy

jag tycker inte att du är löjlig alls >MEN jag förstår det från deras synvinkel oxå.
    Har oxå blivit avvisad att ta med egen "påse" med gosaker in på bion med motivationen " det är vi som städar efter er grisar" Jag slänger ALLTID allt skräp i papperskorgen och har fått lära mina barn att göra samma sak, Men visst finns det vuxna och barn som bara skräpar ner och låter det ligga senare när filmen är slut..

Dock tycker jag inte att man ska dra alla över en kant bara för att man som vuxen vill äta en sallad , och dess utom gravid.. ( jg oxå är gravid nu och vid tillfället.. )

jag ringde till SF huvudkontor och klagade med precis samma sak som jag sklrivt och som tack för uppmärksammandet fick jag 5 biobiljetter till mig och familjen!...

alltså ring och klaga.. lycka till!

• Joujou89

jag har ringt & klagat en annan gång över en annan sak som dem gjorde fel med. Då var dem hur trevliga som helst. Det jag stör mig mest på är nog biogubbens j*vla attityd! Jag brukar inte ens reagera annars.

Det finns såklart en anledning till att jag inte åt innan. Jag är inte dum.

• Mrs Winter

Vart skall de dra gränsen? Om jag vill ta med en varmrrätt utan sås/dressing? Är det ok?

• Weezy

man kanske inte har hunit äta innan , man kan ha blivit jättehungrig IGEN efter att redan ha ätit.. oavsett så ska man inte bete sig på ett sådant vid mot kunder tycker jag!

• Mrs Winter
    Weezy skrev 2009-08-22 11:34:36 följande:
    man kanske inte har hunit äta innan , man kan ha blivit jättehungrig IGEN efter att redan ha ätit.. oavsett så ska man inte bete sig på ett sådant vid mot kunder tycker jag!
    Vart tycker du gränsen går?
  • Viewsonic

Nja, man äter inte på bio.

• Joujou89

Well, fick precis svar från sf, mailade dem, & får presentkort på 2 nya biljetter så nu är problemet löst! för min del i alla fall.

• Mrs Winter
    Joujou89 skrev 2009-08-22 11:47:27 följande:
    Well, fick precis svar från sf, mailade dem, & får presentkort på 2 nya biljetter så nu är problemet löst! för min del i alla fall.
    Vart tycker du gränsen går då? För vad man får äta på bio?
Svar på tråden Sf bio, tummen NER!