Inlägg från: Anonym (Orolig!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Orolig!)

ONT under höger revbensbåge

Jag har i en och en halv månad nu haft ont i magen på höger sida under revbensbågen. Det strålar även nedåt och bak mot ryggen... Jag har gjort ultraljud av njurar, lever,gallan och allt såg normalt ut. Jag har även varit hos gynekologen och uteslutit att det rör sig om något gynrelaterat.
    Börjar känna mig uppgiven nu! Är dessutom värsta sortens hypokondriker och inbillar mig nu att det är någon form av cancer jag har.
    Smärtan är molande och tryckande. Ofta gör det dessutom ont när jag trycker med handen längs höger sida.
    Är det någon som känner igen? Kan gallbesvär vara konstanta eller kommer de alltid i attacker?
    Är sååå rädd!!

• Svar på tråden ONT under höger revbensbåge
  • Anonym (Orolig!)

Tack!
    Har du också haft ont dagligen? Jag har nämligen trott att om man har symtom från gallan så kommer de i attacker och däremellan mår man bra... Hur har din smärta känts?

• Anonym (Orolig!)
    Anonym skrev 2009-09-21 18:38:35 följande:
    Hej!Jag har opererat bort gallblåsan förra sommaren,men fick besvär i december igen.Har gjort 2 ultraljud,gastroskopi,kollat levervärden mm.Skulle få göra skiktröntgen men blev gravid,så det blev inställt.Har smärtor hela tiden,ligger med värmedyna konstant.Sitter i en skitsits,eftersom jag måste stå ut till februari.Vet inte hur jag ska kunna hantera smärtan mer.Är det helt uteslutet med röntgen när man är gravid?Kan man inte skärma av nedre delen av magen?Mina smärtor sitter under höger revben och strålar bak mot höger skulderblad och axel när det är som värst.Vet snart inte vad jag ska ta mig till!
    Man undviker i möjligaste mån att röntga under graviditet, särskilt under den första trimestern. Jag var dock tvungen att göra en datortomografi på skallen och en lungröntgen när jag väntade min äldsta dotter. Datortomografin gjordes i vecka 15 och lungröntgen i vecka 37... Jag hade blyförkläde på mig som skydd för magen, men jag antar att det är svårt när det är just i buken du har ont...
Svar på tråden ONT under höger revbensbåge