Babybalo skrev 2009-10-09 15:14:48 följande:
Hmm, intressant! Ja, läkaren kanske inte är helt ute och cyklar då när han pratar om IBS!!?? Jag har inga direkta magproblem förutom det här konstiga då på höger sida som strålar bak i ryggen, upp mot axel/skulderblad och ibland även ner i ljumsken... Känns det alltså för dig som att någon kört in en tennisboll el något under revbensbågen? Ungefär den känslan är det jag har. Kanske kan det vara tarmen som känns så alltså... Vill veeeeeta! Blir galen av ovissheten och i min fantasi ser jag en enorm tumör som sitter fastkilad under revbenen..
När det började för mig var jag 15 år ca och hade inte sånna grova IBS symptom som jag har idag. Då var jag mest hård i magen ibland tror att det var då IBSen startade.
Ja det känns som att något sitter i vägen, det bränner även. Det gör inte ont så jag gråter eller måste ligga ner men det är oskönt liksom så jag vänder och vrider och sträcker mig mycket. Efter ett tag börjar det stråla back till ryggen och jag får ont i vad jag säger njurarna och den värken känns mer som mensvärk och jag tror det heter molande på svenska.
Jag har dock aldrig varit orolig för smärtan som du har så jag har aldrig kollat upp eller nämnt för en läkare, jag äter bara så försvinner det, det kommer som sagt bara när jag varit hungrig en liten stund (ibland har jag känt av hungern innan ibland inte).
Du har inga toalett besvär? Förstoppningar eller diarre? Kanske fårplutts fenomenet när man aldrig får känslan av att man tömt tarmen ordentligt? För mig började det med förstoppning. Nu är magen helt i kaos och jag måste äta inolaxol 3 gånger dagligen för att tarmen ska fungera. Men jag har inte så ofta kramp i magen (endast vid diarre), så det måste man nog inte ha.