ONT under höger revbensbåge
Stellaviol skrev 2009-10-05 22:34:02 följande:
Hej här kommer en till!!!!!!Jag har oxå ont under höger revbensbåge, jag har varit och gjort ul som visade att jag har massa små gallstenar. Men jag har varit hos kirurgen idag och han säger att det jag känner inte har något att göra med gallsten. Jag är helt övertygad, men måste ju börja fundera på om det kan vara nått annat. Har haft problem med magkramper i hela mitt liv, värre innan graviditeterna. Smärtan "apelsinen" har jag haft de senaste 3 månaderna. Kirurgen säger att det är tarmen jag känner, att jag har IBS (som läkare innan har sagt). Men jag tycker att det känns konstigt eftersom jag aldrig har haft så här!!! Nu sitter smärtan på samma ställe hela tiden och kommer i attacker flera gånger om dagen. Jag har 2 symtom till:1. jag har någon som bubblar under höger bröst, ovanför "apelsinen".kirurgen säger gaser, jag säger skit snack. Det bubblar bara när jag ligger på mage och andas in eller ut. 2. Jag får ont bakom bröstbenet, det strålar till "apelsinen" och upp i nacken och ut i axeln.annars kommer det onda i attacker, känner att det skaver när jag sitter ner. Jag har vissa andra symtom som kan styrka IBS, men jag vill veta vad som skaver. Jag tycker verkligen att det ska bli spännande att höra hur det går för er!!!!
Vad tråkigt att du också har ont... Min läkare tror också att smärtan och känslan av att något sitter och tar emot och skaver under revbenen kan vara tjocktarmen som spökar. Nu väntar jag på att göra en datortomografi av hela buken på fredag. Jag är sååå nervös!
Kan känna igen bubbelkänslan som du beskriver, jag får också så ibland...