ONT under höger revbensbåge
Jag har också besvär från magen, lite till höger högt upp. I samma trakt som gallblåsan sitter. Därför har jag gjort ett ultraljud som inte visade några gallstenar, alla organ som undersöktes (gallblåsa, gallgångar, lever, mjälte, bukspottskörtel) var helt normala. Har molande, skavande obehag som ibland strålar bak i ryggen, skuldran och axeln. Känns som nåt "trycker" och har därför också trott att det är en tumör som sitter och växer. Kan inte se nåt mönster med vad jag och när jag äter. Ibland har jag konstanta obehag och vissa dagar kan det vara nästan helt bra.
Nu ska jag iallafall göra både gastroskopi och koloskopi 2 november, lagom roligt, men jag vill ju ändå få det gjort och få svar på vad jag lider av. Har haft så här sedan 8 juni. Det började med att jag blev så otroligt mätt, kände mig fylld i hela magen och var uppblåst, hade lite feber ett par dagar. Illamående och en väldig olust känsla i magen. Ingen aptit. Sen kom det här skvavandet/gnagandet och det har hållt i sig hela tiden. Illamåendet har försvunnit, men jag får ibland den där fyllnadskänslan i hela magen. Som om jag hade varit på ett julbord och vräkt i mig mat fast jag kanske bara ätit en sallad. Jag oroar mig väldigt mycket för det här!