ONT under höger revbensbåge
Stellaviol skrev 2009-11-08 21:44:19 följande:
Hej!!!Jag har inte varit här inne och läst på ett tag, har försökt att förtränga att jag har ont!!!faktum är att det har blivit lite bättre, vilket är bra. Jag har ju gallsten, massa små. men enligt kirurgen så är inte dessa boven till "apelsinen" och smärtan. Utan IBS, enligt honom. Men nu har jag dragit ner på fettet igen (efter att ha ätit LCHF ett par månader) och nu har det blivit bättre, så jag tycker att det talar för gallsten, samtidigt som det kan ha med IBS att göra oxå!!! IBS kanske inte heller gillar fett!!!!Men jag har fortfarande ont nästan varje dag, men inte lika ofta. Jag väntar på att få göra en coloskopi, spännande!! Skönt att läsa att det inte är så fruktansvärt som man kan tro!!!!Jag hoppas läkarna kan ta sig i kragen och tro på sina patienter det är ju inte så att man simulerar!!!! Jag håller tummarna för oss alla att det blir bra!!!
Jag har haft ett tryck över magen länge, i flera år och hela tiden trott att det var magkatarr som kom och gick tills jag blev riktigt dålig för ett par månader sedan. Jag gick ifrån lite öm till akut bortopererad gallblåsa på 7 veckor. Jag har ätit fettsnål mat i flera år och mina ordentliga problem kom efter en vecka i spanien (där det var typ pommes o feta såser till mat hela tiden).