• plutteluddelutt

Jag har världens bästa jobb!

Finns det fler som jag!
    Tycker det är så många som är så missnöjda med sina jobb så jag börjar känna mig lite ensam här på min kant, jag som älskar mitt!

Berätta, vad gör ni andra som älskar era jobb? varför?

själv är jag omsorgsassistent på daglig verksamhet. jag jobbar alltså med vuxna personer med olika funktionsnedsättningar och framförallt autism. Tycker om det så mycket dels eftersom de ger mig så otroligt mycket tillbaka och dels för att jag utmanas och lär mig något nytt varje dag!

• Svar på tråden Jag har världens bästa jobb!
  • stunning holly

Jag älskar mitt jobb för att jag har möjligheten att hela tiden få utvecklas och lära mig nya saker/områden, kan styra över mina arbetstider, jag kan jobba hemifrån vissa dagar då jag inte har möten tex. Jag har chans att påverka mycket, får även resa. Tjänar massor och har otroligt bra förmåner.
    Har även väldigt bra och trevliga kollegor, de flesta män och just de trivs jag också med.

It-arkitekt på bank

• Firstandhappy

personlig assistent för samma brukare sen 5 år tillbaka..
    kalas arbetstider, sitter o dricker kaffe o grillar på kvällarna, dagarna fördrivs med glass o tittandes på män som spelar volleyboll.. tillräckligt betalt.
    Sjunger falskt för varandra på kvällarna o vintrarna dricker vi mer kaffe o bakar pepparkakor..

• ump

Jag är också personlig assistent och älskar mitt jobb! Världens bästa arbetstider, bra jobbarkompisar, långa promenader. Vill aldrig byta!!

• pondereplay

jag jobbar som vikarie på ett älder boende, jag älskar mitt jobb! Helt underbara arbetskamrater och jätte goa pensionärer! Man får så mkt tillbaks när man jobbar med människor! sen har vi en kanon chef också! :)

• Mandarina

ts, en fråga..du arbetar med perosner med autism, vad innebär det? Vad är att lida av autism?? Kanske lite ot med svara om du orkar, tack

• musli
    Gulletroll skrev 2009-08-22 23:33:07 följande:
    ts, en fråga..du arbetar med perosner med autism, vad innebär det? Vad är att lida av autism?? Kanske lite ot med svara om du orkar, tack
    Vart skrev hon "lida" av autism? Hon jobbar med människor med autism bl.a. Man lider inte av autism...
    Hanna 050511 & lillebror bf 090919
  • Mandarina
    musli skrev 2009-08-23 14:42:04 följande:
    Vart skrev hon "lida" av autism? Hon jobbar med människor med autism bl.a. Man lider inte av autism...
    ok....lugn, sncka om att märka ord...varför så stark reaktion?

Jag har ingen aning om vad det heter o därför frågar jag...ok vad innebär det för en människa som har autism?

Musli - är det ok `så? Känns det bättre för dig?
  • plutteluddelutt

visst känner man sig lite gladare när man läser om folk som trivs!

jag arberr med personer som har autsim, jag ser det inte som att de lider av autism men jag vvet att andra människor kan se det så. Att ha autism innebär ofta att man behöver mycket struktur i sin tillvaro. vi jobbar mycket med komunikation då autism framförallt är ett komunikationshandikapp. Det innebär att de ofta har svårt att tolka sin omvärld och oss. vi komunicerar med s mycket mer än ord, vi använder väldigt mycket ord och betonar olika osv. Detta har autister ssvårt att tolka. På min arbetsplatts har vi en del utåttagernde beteende vilket beror på att när brukaren inte kan tolika sin omvärld och inte heller fråga oss om denna leder det till ångest och raseriutbrott. Trotts allt detta är de individer med kännslor och egenheter som inte ger något annat än kärlek.
    Tror fler skulle tycka om detta jobb om de hade kunskapen som krävs och gav det en chans!

• namera

Jag rycker då och då in som informatör och det är så fantastiskt kul! Jag får hjälpa och motivera människor, lugna oroliga och bidra till lite folkbildning. Tycker det är så roligt att jag funderar på att läsa en mastersutbildning i biblioteks- och informationsvetenskap. Älskar det jobbet!

• södertälje

Jobbar som larmoperatör på nätter,storttrivs varje arbetspass är olika,kan hända allt mellan himmel och jord.

• allt eller inget

Jag är egen företagare och bestämmer själv över min tid, jag trivs som fisken i vattnet. Ju mer jag jobbar desto mer pengar kommer in.

• Sirling

Älskar mitt jobb, driver eget och säljer pärlor och smyckedetaljer till hobbypysslare, designers och andra pärlbutiker. Jag har butik på internet och i Stockholm, anordnar kurser och bara stormtrivs då jag har turen att få jobba med det jag älskar och får köpa in vackra pärlor hela tiden!

• sallybuse

Jag jobbar också som personlijg assistent och jag trivs kanon.Har varit där över 10 år.Mycket trevlig jobb.Han som jag är hos är en man som är över 50 år.Och allt funkar hur bra som helst mellan oss och de är huvudsaken tycker jag.Att kemin stämmer är ju viktigt.

• Ulle75

Här är en till som gillar sitt jobb. Dock är jag hemma och vabbar idag.
    Jobbar som broprojektör. I mitt jobb ingår att jag ritar hur broar skall se ut i det första planeringsskedet antingen skissar jag förhand eller så ritar jag med hjälp av ett data program Auto Cad. Det är mycket saker att ta hänsyn till så det är ett kul jobb. Jag jobbar även med lite större broreparationer, vi har reparerat Svinesundsbron och Tjörnbron bla. Då tar jag fram handlingar för hur arbetena skall utföras så väl tekniska beskrivningar som mängder och då en massa arbetsritningar.

Förutom trevliga kollegor och en bra arbetsgivare gillar jag att ha ett jobb där man hela tiden utvecklas och troligen aldrig blir full lärd.

• Hjärtefröjd
    ump skrev 2009-08-22 19:11:02 följande:
    Jag är också personlig assistent och älskar mitt jobb! Världens bästa arbetstider, bra jobbarkompisar, långa promenader. Vill aldrig byta!!
    Jobbarkompisar? Är det inte ett ganska ensamt jobb, där man i regel bara träffar brukaren?
  • LaLina

Här är en till som ansluter sig till denna klubb!

Jag är egen företagare, hudvårdskonsult. Underbara kollegor, konferenser, utbildningar, kunder, arbetsuppgifter osv. Allt är bara fantastiskt! Det absolut bästa med detta jobb är att hjälpa andra och se andra må bra och utvecklas. Jag försöker hitta något negativt med mitt jobb, och jag kan verkligen inte komma på en enda sak...

Njuter varje dag av att ha det så här bra! Att ha ett jobb som man älskar betyder mycket för hela ens liv, familj och omgivning. Livet är för kort för att slösa bort det på något som man inte tycker om att göra. Jag har slösat bort en massa tid på andra jobb som inte gett mig något. Nu är det slut på det!!

Svar på tråden Jag har världens bästa jobb!