• Gravid2008

Hur lång tid tar det för tanden att komma fram?

Har sett och känt att en tand är på väg upp länge nu. Hur lång tid tar det för den att komma upp?

• Svar på tråden Hur lång tid tar det för tanden att komma fram?
  • TvåTrollungar

2 dagar 45 minuter och 3 sekunder!

nej men det är ju jätte olika! en av Inez tänder syntes lite vitt under tandköttet i 2 veckor innan den tittade ut, medan en annan tand syntes dagen före och sedan var den redan uppe!

• Gravid2008
    TvåTrollungar skrev 2009-08-24 17:42:51 följande:
    2 dagar 45 minuter och 3 sekunder! nej men det är ju jätte olika! en av Inez tänder syntes lite vitt under tandköttet i 2 veckor innan den tittade ut, medan en annan tand syntes dagen före och sedan var den redan uppe!
    Tack, håller tummarna, den har synts i veckor nu och ena hörnet har känts i en vecka, men den kommer ju aldrig upp. PUST!
  • StilaM

Oj. Jag startade just en tråd på samma ämne, men såg inte denna. Veckor?! Jaysis. Vi kommer att bli galna allihop om det ska hålla på så här så länge (sömnlöshet, diarré, gnagande på allt, inkl mina bröstvårtor, kinkighet).

• smultr0n

När dom väl kommit fram, hur lång tid tar det då tills hela tanden är framme? (om någon förstog mig)

• TvåTrollungar
    smultr0n skrev 2009-08-26 22:05:07 följande:
    När dom väl kommit fram, hur lång tid tar det då tills hela tanden är framme? (om någon förstog mig)
    det tar ganska länge kanske upp mot 1,5 månad innan det är helt uppvuxna!
Svar på tråden Hur lång tid tar det för tanden att komma fram?