Inlägg från: hundpuss |Visa alla inlägg
  • hundpuss

valp som kissar i sängen/soffan?

har ni provat att inte ta upp henne i soffa och säng?

• hundpuss
    LyckligaFruN skrev 2009-08-27 20:20:54 följande:
    Antagligen måste ni försöka ta henne på bar gärning och då verkligen riva i henne ordentligt så hon förstår att hon gör fel (OCH att det inte är hon som bestämmer).
    Riva i henne?

Och hur visar man att det är jag som bestämmer? (enligt dig)
  • hundpuss
    LyckligaFruN skrev 2009-08-28 07:09:12 följande:
    Det kanske låter hårt att man ska grabba tag i hunden. Men faktum är att det hjälper inte att bara säga -Nej eller -Fy.... det går inte hem..
    Man behöver inte ta till hårdhanskarna. Vattenmetoden som Köttbullelydnad nämner fungerar utmärkt.
  • hundpuss
    LyckligaFruN skrev 2009-08-28 16:26:44 följande:
    Alla tycker ju olika. Jag har provat även vattensprutan och det har aldrig funkat för mig. De blir snarare enbart rädd för sprutan men inser inte att det de just har gjort, är fel. Men det är min åsikt, jag respekterar att alla inte tycker lika.
    Du tror inte att hunden blir mer rädd för dig om du rycker och river i den än om du sprutar vatten på den?
  • hundpuss

Oups We Made A Baby skrev 2009-08-28 18:48:24 följande:

Labbematte: Dominans kan visst visa sig att hunden urinerar på ställer där den inte får och speciellt där matte eller husse varit dvs. säng, soffa osv. osv.Självklart är det även så när den väl kissat där att den känner sina doft där och kan göra om det för det.När hundar säger till andra hundar i flocken stötter de till den andre med sin nos, för att markera. Därför är det inte fel att puffa (absolut inte slå eller slita) i sin hund när de bli tillsagda. Det är ett hundbeteende att göra så.
    Men det handlar om en valp.

För mig låter det snarare som om hunden inte är tillräckligt och/eller korrekt rumsren-tränad.
  • hundpuss
    LyckligaFruN skrev 2009-08-28 21:36:32 följande:
    Vad de däremot får är en jäkla respekt för mig och det ska de mycket riktigt ha också eftersom jag är flockledaren.
    Det där kan man ju dock diskutera. Men det är visserligen en helt annan diskussion.
  • hundpuss
    LyckligaFruN skrev 2009-08-30 20:08:51 följande:
    Ja visst kanske man kan diskutera det... jag anser iaf att en hund ska ha respekt för sin ägare snarare än tvärtom.
    Där är vi överens.

Däremot är jag av den uppfattningen att respekt är inget man tar eller kan kräva fram, det är något man förtjänar.
Svar på tråden valp som kissar i sängen/soffan?