Inlägg från: LyckligaFruN |Visa alla inlägg
  • LyckligaFruN

valp som kissar i sängen/soffan?

Antagligen måste ni försöka ta henne på bar gärning och då verkligen riva i henne ordentligt så hon förstår att hon gör fel (OCH att det inte är hon som bestämmer).

• LyckligaFruN
    Vision400 skrev 2009-08-27 21:18:47 följande:
    Riva i henne?Och hur visar man att det är jag som bestämmer? (enligt dig)
    Det kanske låter hårt att man ska grabba tag i hunden. Men faktum är att det hjälper inte att bara säga -Nej eller -Fy.... det går inte hem..
  • LyckligaFruN
    Vision400 skrev 2009-08-28 13:24:59 följande:
    Man behöver inte ta till hårdhanskarna. Vattenmetoden som Köttbullelydnad nämner fungerar utmärkt.
    Alla tycker ju olika. Jag har provat även vattensprutan och det har aldrig funkat för mig. De blir snarare enbart rädd för sprutan men inser inte att det de just har gjort, är fel. Men det är min åsikt, jag respekterar att alla inte tycker lika.
  • LyckligaFruN
    Vision400 skrev 2009-08-28 19:14:41 följande:
    Du tror inte att hunden blir mer rädd för dig om du rycker och river i den än om du sprutar vatten på den?
    haha, jag tror att jag känner mina hundar bäst och Nej de blir inte rädda för mig. Vad de däremot får är en jäkla respekt för mig och det ska de mycket riktigt ha också eftersom jag är flockledaren.
    Har man en så stor hund som jag (eller de raser jag har haft tidigare) så räcker det inte med ett litet sprut med vatten... eller ett fy när hunden gör fel...

Sen finns det dom som tror att man kan göra vad som helst med hunden när den gör fel (har sett båda det ena och andra, som man skräms rätt ordentligt av). Och det tycker jag är förjävligt rent ut sagt.
  • LyckligaFruN
    Vision400 skrev 2009-08-30 17:36:32 följande:
    Det där kan man ju dock diskutera. Men det är visserligen en helt annan diskussion.
    Ja visst kanske man kan diskutera det... jag anser iaf att en hund ska ha respekt för sin ägare snarare än tvärtom.
Svar på tråden valp som kissar i sängen/soffan?