• Kinya

BRIO Go, vad tycker ni som har den?

Vi var och tittade på barnvagnar igår och fastnade lite för BRIO Go men har ändå lite funderingar som vi hoppas att någon här kan hjälpa oss med:

-Hur är den att köra på grusvägar och liknande?

Vi bor i stan och rör oss mest i stan men vi vill ju kunna gå en promenad i skogen med den. På skogsvägar då eller bara gå ner till havet och där är det vissa grusvägar.

Vilka begränsningar har den när det gäller underlag?

Och allt annat ni kan berätta för mig om den ni som har den eller har haft den! Positivt och negativt!

• Svar på tråden BRIO Go, vad tycker ni som har den?
  • teec

jag har inte den. har dock bestämt mig för att köpa en sådan. =)

• Lissan

Puffar lite bara... Jag funderar också på att köpa en så´n. Är det verkligen ingen här på Familjeliv som har en så´n och kan komma med lite ris och ros.

• Zelmilainen

en av mina vänner har en av briovagnarna med roterande hjul fram (är osäker på vilken modell) men de ska sälja den nu då de inte alls trivs med den. de uppfattar den som ranglig, instabil, hjulen kärvar, etc. de gillar sin emmaljunga bättre.

Vill ha bebis nuuu!!!
  • Kinya

Zelmilainen: Men nu var det Brio Go specifikt jag undrar över då Sing inte alls tilltalar mig och min man. Kan du kolla om de har just brio go?

• eternalstar

Vi har iofs bara testat den i butik ett par ggr, men den verkar helt underbar att köra.. Härligt gung, till skillnad mot vår EL nitro. Tycker inte man kan jämföra den med brio sing!!

Thea 2008.01.06
  • Bebbe10 juni 07

Hej,

Vi har precis köpt en efter att ha utvärderat ALLA vagnar som finns.
    Den är lättkörd, kompakt, smidig, superskönt handtag, går fint.

Det som var problem var att framhjulen kunde haka fast men de har uppgraderat de nya chassina nu & vi fick våra bytt utan problem.

Har ej hunnit gå i skogen än så kan inte svara på det.

Men jämfört med andra små vagnar som t.ex bugaboo känns GO stabilare, skönare handtag och enligt mig snyggare.

Ha det
    M

• Kinya

Vi har nu varit och tittat på några andra barnvagnar och jämfört med Brio Go. Jag var speciellt intresserad av skillnaden mellan Brio Go och Teutonia Cosmo. Det som avgjorde i Brio Gos fördel var att dess liggdel har lång handtag man kan bära den i medan bebisen ligger i den medan Teutonia inte hade några handtag alls på liggdelen som vi kunde se. I övrigt tyckte jag att Cosmon var snyggare (tyget var snuggare osv) men eftersom den inte hade några andra fördelar mot brio go så vann Brion duellen. De var båda två smidiga att köra i affären. Teutonian finns i snyggare färger men jag har hellre en praktisk vagn än en snygg. Sen tycker jag ju att Brion är snygg den med även om färgvalet är lite begränsat.

• Zelmilainen
    Kinya skrev 2009-08-27 09:00:12 följande:
    Zelmilainen: Men nu var det Brio Go specifikt jag undrar över då Sing inte alls tilltalar mig och min man. Kan du kolla om de har just brio go?
    jag vet att det var den vagnen, men jag svarade så långt jag kunde...
    kan kolla med dem.
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen

det var för övrigt en sing de hade. men det jag skulle fundera kring med go är att sufletten verkar snålt tilltagen, inte alls lika stor som emmaljungas tex som man kan dra ner över barnet om man vill. tänker oxå att den inte ger så mkt skydd för vind och snö/regn, tex. även om vagnen är snygg för att vara en brio skulle jag nog välja bort den pga sufletten. visst, man kan hänga över nåt, men tror inte det är samma sak.

Vill ha bebis nuuu!!!
Svar på tråden BRIO Go, vad tycker ni som har den?