Premis och välling?
Jag har tvillingar och jag började nog rätt tidigt med smakportioner, de var inte mer än 1½ mån korrigerat, men 4½ månader okorr. De kunde det där med att svälja på en gång så det har aldrig varit nåt jättekladdande med mat utan de äter så fint!
Eftersom vi började med ersättning rätt snart efter hemkomst från neo så har jag varit ivrig att börja med annan mat då NAN HA gör dem lite hårda i magarna. Idag är de 6 månader okorr och äter gröt med katrinplommon en gång om dagen. Nu har vi dessutom börjat lite smått med havrevälling för att se om de håller sig mätta längre (framförallt nattetid). Har även testat lite kalvkött och potatis med lite större bitar och det har väl inte riktigt gått hem än. Tror ena pojken fick lite ont i magen av det så vi håller oss till vällingen och gröten än så länge.
Det enda jag har hört är att man inte behöver korrigera åldern för när man ska börja med mat, men jag tror det är högst individuellt, jag menar man märker ju om barnet är intresserat och vill ha det som erbjuds!! Och får de inte ont av det så är det ju bara att köra på!!