• 22april2009

Örebro

Vi är ett gäng här från olika delar av Sverige som har snackat ihop oss i en tråd ganska länge nu och nu bestämt oss för att träffas i mitten, vilket blir Örebro.

Nu undrar jag, vad finns det för bra barnvänliga ställen att äta på, sova på, då några av oss kanske kommer sova kvar en natt.

Vad finns det för bra ställen att umgås på, med barnvagnar.

Tiden blir nog någongång mellan sep-framåt.

• Svar på tråden Örebro
  • Danitra

HUr gamla är barnen?

Det finns några jättebra barncaféer. Creperiet som har stort matutbud och bra lekhörna, Mummel & Mums som ligger i samma lokal som stadsbiblioteket och har lite mindre matutbud men ändå är trevligt.
    Övernattning sker väl bäst på något av hotellen . Där får väl plånboken avgöra.
  • Danitra
    22april2009 skrev 2009-08-24 19:06:47 följande:
    de är alla födda i mars/april i år
    Jaha, rätt små alltså!
    Då kan även Java passa (ett riktigt mammahak) eller Rosalis på Järntorget (underbar pasta!). 
    När det gäller att äta på kvällen så är det väl lite svårare att hitta restauranger som har plats för många barnvagnar. Jensens Böfhouse är familjevänligt och ligger mitt i stan, Pizza Hut ligger lite utanför men är också familjevänligt. Rosalis har öppet även på kvällen.
  • killi 85

creperiet som Danitrass skrev är ju toppen! =) sen kan ni ju om ni orkar åka lite utanför stan kanske hoppa in på lek och buslandet visst det är ju ganska mycket folk där men det finns ju mat och aktiviteter även för småttingar =) övernattning är ju något av hotellen i stan. Hoppas ni får det toppen iallafall i örebro
    mvh Kicki

• Danitra
    killi 85 skrev 2009-08-24 19:12:19 följande:
    creperiet som Danitrass skrev är ju toppen! =) sen kan ni ju om ni orkar åka lite utanför stan kanske hoppa in på lek och buslandet visst det är ju ganska mycket folk där men det finns ju mat och aktiviteter även för småttingar =) övernattning är ju något av hotellen i stan. Hoppas ni får det toppen iallafall i örebro mvh Kicki
    Nja, Lek- och Buslandet för 4-5 månader gamla barn?
    I så fall Skojlandet kanske.
  • killi 85

Jag har iallfall träffat folk med smått där =) som åkt en bit för att hälsa på.... Men det är ju självklart roligare med/för "stora" barn bara ett förslag....
    www.lekobus.se/orebro/
    så kan du ju kolla vad det är för ställe och vad de erbjuder.Hoppas ni får roligt iallafall tack för mig

Svar på tråden Örebro