• Moonis

Veet hårborttagning?

Vill slippa att raka och har precis provat Veet men vet inte vad jag ska tycka. Det fungerade men fick ta en gång till på några ställen.
    Har inte bestämt mig om det är värt att fortsätta med den.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-23 13:42
    Är den man gör i duschen med svampen.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Veet hårborttagning?
  • Viewsonic

Finns massor av olika VEET-produkter. Specificera vilken du menar.

• Missimo84

Funkar gör det ju, men helt ärligt. Tycker det är bekvämare med rakning, eller vaxning, eller epilering. I förhållande till hur länge det håller och kostnad.¨
    Det jobbiga med veet är ju att man får stå ett antal minuter och frysa häcken av sig, för man kan ju inte klä på sig.
    Sen håller det inte längre än en vanlig rakning heller.

• Schnauser

Har testat det och det fungerade inte på mig. Krämen tog fläckvis (trots nogrann och jämn påstrykning) och inte så jag blev len, utan hade stubb kvar. Dessutom hade jag lite "brännskador" efteråt som sved. En riktigt usel produkt som jag aldrig använder igen.

Bökig, dåligt fungerande och ganska dyr. Nä, håller mig till rakhyvel, vax och epilering som Missimo skriver.

Jag behöver SEMESTER! *utarbetad*
  • Missimo84
    Schnauser skrev 2009-08-23 14:08:30 följande:
    Har testat det och det fungerade inte på mig. Krämen tog fläckvis (trots nogrann och jämn påstrykning) och inte så jag blev len, utan hade stubb kvar. Dessutom hade jag lite "brännskador" efteråt som sved. En riktigt usel produkt som jag aldrig använder igen. Bökig, dåligt fungerande och ganska dyr. Nä, håller mig till rakhyvel, vax och epilering som Missimo skriver.
    hihi yes jag är inte ensam om mina åsikter... haha
  • Atamon

Jag använder bara Veet för underlivshåret och ibland för mindre ögonbrynshår. Jag använder den vanliga klassiska krämen till det, inte den för duschen även om det mest troligt är likvärdiga produkter. För mig har aldrig kräm fungerat för håret på benen.

• mamma2kids

fick värsta brännskadorna av produkten

• Donno

livsfarlig........ enligt mig.

To cute to blend in...
  • Nataliesliv

Jag tycker den funkar bra för fjunen på låren, men inte håller det längre än att raka, tycker bara det är smidigare. Däremot funkar det inte på vaderna för mig, har för tjockt hår (den rensar ju lite, men tar inte bort i närheten av allt hår).

• Airlee

Skräp, tycker jag. Det tar ändå inte bort allt så då är det mycket bättre att raka eller helst vaxa på en gång.

Svar på tråden Veet hårborttagning?