Inlägg från: Anonym (Lilla Mami) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lilla Mami)

Operation av framfall

Jag har också börjat fundera på om jag har famfall. Har en tid hos MVC om fem veckor så jag kan kanske lufta lite funderingar här. (Andra trådar om framfall har tyvärr dålig svarsfrekvens.)
    Jag har en dotter på 11 månader och för ca 4 månader sen (första mensen) började jag tänka att något inte stämmer. Tampongen var jättesvår att föra in och varje gång jag suttit eller böjt mig framåt åkte tampongen ut och stack fram i slidmynningen. Strax efter det började jag använda p-ring som jag gjort innan min graviditet. Det visar sig att den inte heller sitter kvar där den ska, i tryggt förvar innanför slidmynningen, utan en del av ringen tittar fram. Nu har jag känt efter lite noggrannare med fingrarna och känner ju att det är främre slidväggen som buktar fram i slidmynningen.

Såhär i efterhand har jag ju även förstått varför min sambo säger att jag känns trång vid sex fast jag själv tycker att själva slidmynningen är som en vidöppen tunnel. Det är ju slidväggen som kollapsat som gör att jag känns trång!

Nu frågorna: Jag har läst om alternativet till operation - ringar. Vad har de för syfte egentligen? Att stärka vävnaden eller bara att hålla slidgången öppen? Jag har ju inga besvär förutom att tamponganvändadet och p-ringen inte funkar som det ska. Inga urinläckage förutom vid hård träning och ingen del hänger ut och skaver när jag rör mig. Däremot känns det ju sjukt att min sambo skall tycka att jag är skön att ha sex med pga att jag har framfall! Och ska jag våga skaffa fler barn om det nu skulle visa sig att jag fått ett "milt" framfall av denna första gång?

Svar på tråden Operation av framfall