Operation av framfall
Hej!
Ville bara TACKA alla er som har skrivit och delat med er av era operationer! Så himla bra för oss andra i samma situation!
VARFÖR är det mest barnmorskor som syr i Sverige, de är uppenbarligen inte tillräckligt bra. Hälften av alla förlossningsskador missas. Sfinkterrupturer (inre och yttre) som syns med blotta ögat är 3% hos alla kvinnor men tittar man med ultraljud har 35% en grad av sfinkterruptur.. Jag blir så less på att man inte tar kvinnors underliv på allvar. VILKEN ANNAN KROPPSDEL FÅR SKÖTERSKOR BEDÖMA OCH SITTA OCH SY I?!?!?! Men nej nej, kvinnors underliv kan vi chansa lite med och låta kvinnorna lida i tystnad för de skäms och då vågar de inte säga något om sina problem så det spelar ingen roll... SUCK
Efter att jag sprack efter min förlossning (5 mån sedan) så sydde inte barnmorskan ihop det hela särskilt bra, så i mellangården är det bara huden och slemhinnan som är ihopsydd och inga muskler... Så har som många andra ett stort kantigt hål till slidmynning.. Inte heller fick hon ihop musklerna i bäckenbotten. Jag har även bakre och främre slidväggsframfall. Jag läcker några droppar urin precis efter att jag kissat. När jag gör nummer 2 så åker ändtarmen ut lite grand. Jävligt tragiskt.
Jag gick till en underbar gynekolog. Jag berättade om mina besvär, han undersökte och bekräftade det jag misstänkte och skickade remiss till Bäckenbottencentrum på Danderyds Sjukhus. Jag väntar på att få tid.
Har ni några uppdateringar angående era numera glada underliv?! :)
Jag skulle vilja ha syskon till min första men jag tänker ALDRIG mer föda vaginalt igen. Jag kräver KS om jag skulle bli gravid igen. Vet att man inte kan "kräva" det men jag skall vara en så jobbig jävel som kommer tjata varje dag på läkaren tills de blir så trötta på mig och ger mig KS för de tröttnar på mig. :)