• Ella Mia

snygg sopsortering?

Vill gärna sopsortera så mycket som möjligt, men har svårt att få plats med allt under diskbänken. Där får jag plats med vanliga sophinken, papper och glas, men inte kompost, plast metall m.m. Har inte heller någon garderob eller skrubb jag kan använda.

Någon som kommit på någon kreativ, gärna snygg, idé?

• Svar på tråden snygg sopsortering?
  • Elli47

Lägger denna i favoriter, jag har inte heller riktigt plats för allt i något skåp så t ex det som ska till pappersinsamlingen ligger framme i en papperskasse i köket... Hoppas någon ha en bra idé!

• Ella Mia

Jag har en grej som är bättre än papperskassar, men som jag inte är helnöjd med. Har köpt en sån där stor fyrkantig plastväska i styvare lite prasslig plast, med dragkedja på. Hare PET-flaskor i den i ett hörn i köket.

• Lia och bäbisen

Vi har köpt ikeas sopsorterings förvaring eller vad man ska säga... tror den heter "sortera" bara... vita plastbackar som man staplar på varandra. Vi har den i vår groventre, vet inte hur snyggt det är att ha i köket direkt, men helt klart snyggare än kassar! =)

• mareld

Jag får inte heller riktigt plats men vill sortera allt som går. Så jag har en behållare för papper, en för kompost och en för brännbart. Resten (glas, plast, kartong och metall) lägger jag i en och samma behållare som jag antingen sorterar innan jag går till soprummet eller direkt i soprummet.

• lejontjejen

vi har i en sån där tunna från ikea!

Svar på tråden snygg sopsortering?