• Äldre 24 Aug 11:10
    21417 visningar
    170 svar
    170
    21417

    Vi som förlorat våra älskade små i acrani/rmb del 6

    Del 6!

    Här är tråden för oss som förlorat våra älskade små liv i Acrani/anencefali och Ryggmärgsbråck och andra slutningsdefekter.
    Dels för att det är intressant att se hur många mammor vi är här inne, och för att vi kan byta information, disskutera, berätta och gråta för att våra barn inte finns bland oss längre!

    Här är alla på listan som hittills funnits i tråden. Kopiera gärna listan och lägg till dig själv:

    Victor (mamma Lallamen) Acrani född 19 juni, 2000 (v 36)
    Engla (mamma Madicken) Ryggmärgsbråck född 22 juli, 2003 (v.22)
    Rasmus (mamma Lillzandra) Acrani född 12 oktober, 2006 (v.19+2)
    Engla Maria (mamma Jenny 1979) Acrani född 21 nov 2006 (v.32)
    Filip (mamma Mae) Ryggmärgsbråck född 18 januari 2007 (v20)
    Emilia (mamma Husmusen8) Acrani född 9 mars 2007 (v.18)
    Rasmus (mamma Smörblomman78) Ryggmärgsbråck född 12 mars 2007 (v. 20)
    Saga (mamma Takhiza) Acrani anencefali 15 mars 2007 (v21)
    Victor (mamma cachet) Acrani och anencefali född 24 juli 2007 (v.21)
    Hung (mamma fiddelie89)Acrani född 25 oktober, 2007
    Einar (mamma Krusmynta) Acrani/Anencefali, RMB, bröstkorg & buk var öppna, hål i diafragma mm. Född 28 nov, 2007 (v. 18)
    Elias (mamma EliasCL) Bråck i hjärnan/Encefalocele född 23 dec, 2007 (v.20)
    Marina (mamma sörjer) Acrani/Anencefali född 21 feb, 2008 (v.20)
    Lea (mamma Molla86) Acrani född 22 feb, 2008 (v.15)
    Albin (mamma Labolina FI) Acrani/Anencefali född 27 februari 2008 (v.15)
    Änglaflicka (mamma love66) Acrani/Ryggmärgsbråck född 30/3 2008 (18+2)
    Änglapojke (mamma Tomas tjej) Acrani & Diafragmabråck född 1 april, 2008 (v.17)
    Lukas (mamma änglamamma75) Acrani/Anencefali född 7 april 2008 (v. 17+3)
    Måns (mamma campari) Akrani född 12 april 2008 (v. 20)
    Isabelle (mamma "mammafiaa) acrani/anencefali 27/4 -08 (v?)
    Änglabarn (mamma tjej84) acrani född 2 nov 2008 (v.18+4)
    Ängladotter (mamma Ström) Anencefali född 22 okt 2008 (v.18)
    Nils (mamma Mialid)Ryggmärgsbråck född 8 okt 2008 (v.18)

    TIDIGARE TRÅDAR

    Del 1
    www.familjeliv.se/Forum-10-203/m32287600-1.html

    Del 2
    www.familjeliv.se/Forum-10-203/m34997178-1.html

    Del 3
    www.familjeliv.se/Forum-10-203/m38235815-1.html

    Del 4
    www.familjeliv.se/Forum-10-203/m41631261-1.html

    Del 5
    www.familjeliv.se/Forum-10-203/m44098132-1.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-24 16:50
    Här är alla på listan som hittills funnits i tråden. Kopiera gärna listan och lägg till dig själv:

    Victor (mamma Lallamen) Acrani född 19 juni, 2000 (v 36)
    Engla (mamma Madicken) Ryggmärgsbråck född 22 juli, 2003 (v.22)
    Rasmus (mamma Lillzandra) Acrani född 12 oktober, 2006 (v.19+2)
    Engla Maria (mamma Jenny 1979) Acrani född 21 nov 2006 (v.32)
    Filip (mamma Mae) Ryggmärgsbråck född 18 januari 2007 (v20)
    Emilia (mamma Husmusen8) Acrani född 9 mars 2007 (v.18)
    Rasmus (mamma Smörblomman78) Ryggmärgsbråck född 12 mars 2007 (v. 20)
    Saga (mamma Takhiza) Acrani anencefali 15 mars 2007 (v21)
    Victor (mamma cachet) Acrani och anencefali född 24 juli 2007 (v.21)
    Hung (mamma fiddelie89)Acrani född 25 oktober, 2007
    Einar (mamma Krusmynta) Acrani/Anencefali, RMB, bröstkorg & buk var öppna, hål i diafragma mm. Född 28 nov, 2007 (v. 18)
    Elias (mamma EliasCL) Bråck i hjärnan/Encefalocele född 23 dec, 2007 (v.20)
    Marina (mamma sörjer) Acrani/Anencefali född 21 feb, 2008 (v.20)
    Lea (mamma Molla86) Acrani född 22 feb, 2008 (v.15)
    Albin (mamma Labolina FI) Acrani/Anencefali född 27 februari 2008 (v.15)
    Änglaflicka (mamma love66) Acrani/Ryggmärgsbråck född 30/3 2008 (18+2)
    Änglapojke (mamma Tomas tjej) Acrani & Diafragmabråck född 1 april, 2008 (v.17)
    Lukas (mamma änglamamma75) Acrani/Anencefali född 7 april 2008 (v. 17+3)
    Måns (mamma campari) Akrani född 12 april 2008 (v. 20)
    Isabelle (mamma "mammafiaa) acrani/anencefali 27/4 -08 (v?)
    Hope (mamma SimonsTilda) Anencefali född 4 juni, 2008 (v.18+2)
    Nils (mamma Mialid)Ryggmärgsbråck född 8 okt 2008 (v.18)
    Ängladotter (mamma Ström) Anencefali född 22 okt 2008 (v.18)
    Änglabarn (mamma tjej84) acrani född 2 nov 2008 (v.18+4)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-03 10:53

    Här är alla på listan som hittills funnits i tråden. Kopiera gärna listan och lägg till dig själv:

    Victor (mamma Lallamen) Acrani född 19 juni, 2000 (v 36)
    Engla (mamma Madicken) Ryggmärgsbråck född 22 juli, 2003 (v.22)
    Rasmus (mamma Lillzandra) Acrani född 12 oktober, 2006 (v.19+2)
    Engla Maria (mamma Jenny 1979) Acrani född 21 nov 2006 (v.32)
    Filip (mamma Mae) Ryggmärgsbråck född 18 januari 2007 (v20)
    Emilia (mamma Husmusen8) Acrani född 9 mars 2007 (v.18)
    Rasmus (mamma Smörblomman78) Ryggmärgsbråck född 12 mars 2007 (v. 20)
    Saga (mamma Takhiza) Acrani anencefali 15 mars 2007 (v21)
    Victor (mamma cachet) Acrani och anencefali född 24 juli 2007 (v.21)
    Hung (mamma fiddelie89)Acrani född 25 oktober, 2007
    Einar (mamma Krusmynta) Acrani/Anencefali, RMB, bröstkorg & buk var öppna, hål i diafragma mm. Född 28 nov, 2007 (v. 18)
    Elias (mamma EliasCL) Bråck i hjärnan/Encefalocele född 23 dec, 2007 (v.20)
    Marina (mamma sörjer) Acrani/Anencefali född 21 feb, 2008 (v.20)
    Lea (mamma Molla86) Acrani född 22 feb, 2008 (v.15)
    Albin (mamma Labolina FI) Acrani/Anencefali född 27 februari 2008 (v.15)
    Änglaflicka (mamma love66) Acrani/Ryggmärgsbråck född 30/3 2008 (18+2)
    Änglapojke (mamma Tomas tjej) Acrani & Diafragmabråck född 1 april, 2008 (v.17)
    Lukas (mamma änglamamma75) Acrani/Anencefali född 7 april 2008 (v. 17+3)
    Måns (mamma campari) Akrani född 12 april 2008 (v. 20)
    Isabelle (mamma mammafiaa) acrani/anencefali 27/4 -08 (v?)
    Hope (mamma SimonsTilda) Anencefali född 4 juni, 2008 (v.18+2)
    Nils (mamma Mialid)Ryggmärgsbråck född 8 okt 2008 (v.18)
    Ängladotter (mamma Ström) Anencefali född 22 okt 2008 (v.18)
    Änglabarn (mamma tjej84) acrani född 2 nov 2008 (v.18+4)
    Aurora (mamma Leeii) acrani född 1 september 2009 (v19+3)

  • Svar på tråden Vi som förlorat våra älskade små i acrani/rmb del 6
  • Äldre 9 Nov 09:30

    Hej på er alla! Jag har varit dålig på att vara här inne, jag har haft mycket att tänka på och snart är Edvin ett HELT år! Och snart är det 2 år sedan lea blev till. 10 dec fick vi reda på att jg var gravid.....sjukt vad tiden går fort.
    Jag är här inne och läser om er ibland, men finner inga ord för att skriva....
    Låten som finns i Lea´s minnesvideo kom upp häromdagen och jag förmådde mig inte ens att lyssna. MEN nu för första gången känner jag äntligen att jag är redo att prata med någon psykolog/kurator....
    Det har börjat bli jobbigt nu...särskilt när jag ser mitt gudbarn fanny växa med stormsteg...hon är ju född på leas BF datum!

    Jag har varit i minneslunden nu för första gången på evigheter, jag johan och edvin. Vi grät och edvin tittade stort och undrande. Han förstod ju inte alls varför vi helt plötsligt blev tysta och ledsna. Kändes nästan dumt att ta honom dit och gråta över lea, för han hade ju inte funnits om hon hade gjort det. Märkliga, förvirrande känslor. Men efteråt var de skönt och jag kunde pusta ut och mitt dåliga samveta lättade lite grann.....
    tänk att det snart är 2 år...

    Jag tänker iaf på er allihop väldigt ofta och är så glad över alla ni som fått positiva svaroch snart väntar en bebis eller redan fått.
    Till er andra håller jag tummarna stenhårt!!!!!!! Jag önskar er all lycka i världen

    Många kramar Malin (Leas mamma)

  • Äldre 11 Nov 13:36

    ström- vad härligt att allt såg bra ut:)

    Mialid- har också haft mkt problem med brösten haft mjölkstockning o feber 3 veckor o hållt på med värme o pumpat o massa. Börjar äntligen reda upp sig nu. Härligt med nyfödd o mysa med är det iallafall.

    sörjer- jobbiga sista veckor man är otymplig o det gör ont lite här o var men snart har du din bebis. Antar att du boar för fullt:)

    Molla- Oj stor kille nu tiden går fort. Vi va också på minneslunden nu vid allahelgona o som du säger konstiga känslor som dyker upp. Att man står där med sin bebis samtidigt som man gråter o saknar den bebis man misst, jobbigt.

    Min lill kille har kolik o min man jobbar ju iväg på veckorna o bara hemma på helgen så inatt har det blivit 1timme sömn bara. Jobbigt för lillgrabben att ha så ont i magen o jag fattar inte att han orkar skrika som han gör ibland 6-7 timmar utan att somna..Men det är underbart ändå att ha litet knyte i famnen:)

  • Tjej84
    Äldre 11 Nov 17:50

    Molla86: Är mycket blandade känslor med att ha mist sitt barn och "fått ett annat" eller hur man ska säga. Lycka till..

    Campari: Fy vad jobbigt, man tycker så synd om dem när de bara skriker och man känner sig så maktlös. Alva hade också kolik när hon var bebis.. men som tur är går det över. Hoppas det snart försvinner helt.

  • Tjej84
    Äldre 11 Nov 17:53

    Sitter här hemma med Alva som har 39,5 i feber och hosta.
    käns otckt med tanke på svininfluensan... Gett alvedon men hon kräktes upp alltihopa och blev jätte leden. Så nu har jag skickat styvmor till apoteket då sambon har vår bil. Hoppas att supparna hjälper bara..

  • Äldre 15 Nov 08:00

    Jag har äntligen gjort en tatuering till minne av lea och en till edvin. Båda sitter som fjärilar på min skuldra men leas är rosa med stjärnor runt om! Kändes skönt att änligen ha gjort den!

  • Äldre 16 Nov 10:21

    Jättefina var de, Malin! Tänk att Edvin redan kan gå! Vad tiden går snabbt.

    Hoppas alla i tråden mår bra! Jag har första föräldralediga dagen idag. Har målat spjälsängen svart och silver i helgen.

  • Äldre 17 Nov 18:41
    sörjer skrev 2009-11-16 10:21:45 följande:
    Jättefina var de, Malin! Tänk att Edvin redan kan gå! Vad tiden går snabbt.Hoppas alla i tråden mår bra! Jag har första föräldralediga dagen idag. Har målat spjälsängen svart och silver i helgen.
    Jag är grymt nöjd! Ja tiden går fööör snabbt! Idag har vi vaccinerat oss, jag edvin och johan! Vi funderar på att skaffa en liten till snart, är så bebissugen så jag kan dö men helst vill jag vänta lite till samtidigt som jag vill ha de rätt tätt mellan mina små!

    Oh hur känns det? snart är han här jenny, din 09:a som vi längtat efter :D
  • Äldre 20 Nov 11:47

    Molla, ja, det är ju många fördelar och nackdelar att ta ställning till. Har du bestämt dig om du ska fortsätta studierna?

    Det känns helt overkligt att det nu är mindre än en vecka till BF. Har det ganska kämpigt här hemma med Gizmo, sammandragningar och foglossning. Han blir så lätt understimulerad och jag orkar verkligen inte gå några skogspromenader med honom och Magnus har fullt upp med att fixa och dona hemma när han inte jobbar så honom får man ingen hjälp av alls när det gäller sånt. Det kommer bli kämpigt de närmaste månaderna innan vi alla har anpassat oss.

    Tjej84, hoppas alla mår bra och är friska nu. Tror du det var grisen?

  • Tjej84
    Äldre 20 Nov 19:44

    Sörjer: Idag är första dagen som Alva vart hos sin dagmamma igen sedan den höga febern som äntligen gav med sig i tisdags kväll. Alva tjatade hela dagen igår om att hon ville åka och leka med barnen så tyckte att hon skulle få gå idag men blev en kortare dag än vanligt. Jo vi tror att det har vart svininfluensa eftersom det varit hosta o hög feber och att det var så många barn som insjukna samtidigt. Är nu tacksam för att jag vaccinerade mig.
    Hur känns det med bf som närmar sig? skönt att det inte är så långt kvar. har ni mycket kvar hemma att förbereda innan bebisens nedkomst?
    Hoppas att det går bra med Gizmo, inte lätt att gå långa promenader med foglossningar och sammandragningar. Känns det som om det är på g?

  • Mamisi­ta
    Äldre 21 Nov 10:23

    Hej på er!

    Tappade helt bort tråden och har haft så fullt upp med annat. Har inte hunnit skumma igenom vad som skrivits men hoppas att allt är bra med er alla och de små i magen för er som är gravida igen.

    Vi har flyttat, börjat ny skola och förskola för lilltjejen osv. Fått veta att vi väntar en lillebror (som enligt ul verkar frisk ) så nu är det bara en lång väntan Känns sådär i graviditeten är fortfarande nojjig över mycket oh vill bara få bebis så kanske det känns lite bättre.

    Kram

  • Ström
    Äldre 21 Nov 10:28

    Bejbybåm: Nu är det som många graviditeter här inne så jag har lite svårt att hålla koll. När har du BF? Känns allt bra än så länge?
    Kramar

  • Mamisi­ta
    Äldre 21 Nov 11:24
    Ström skrev 2009-11-21 10:28:46 följande:
    Bejbybåm: Nu är det som många graviditeter här inne så jag har lite svårt att hålla koll. När har du BF? Känns allt bra än så länge?Kramar
    Den 15 är vi beräknade så det är ett tag kvar. Det känns sådär, det går upp och ned men är definitivt nojjigare än de tidigare graviditeterna. Har dessutom fått problem med fogar mm så det bidrar nog till att allt upplevs lite jobbigare. Men är ju glad att vi är gravida igen och att lillkillen verkar må bra
  • Mamisi­ta
    Äldre 21 Nov 11:25

    15 feb skulle det ju stå...

  • Mialid
    Äldre 21 Nov 19:27

    Hej! Det var ett litet tag sedan jag var här inne, men tiden räcker inte till just nu. Ebba är redan tre veckor och det är otroligt hur fort tiden går. Tilda är så otroligt gullig mot sin lillasyster, jag blir alldeles varm i hjärtat när jag ser dem.

    Sörjer: Hoppas att du snart får träffa din bebis!

    Hur går det med alla andra graviditeter här inne? Tänk vad fantastiskt att vi är så många som ska få syskon till våra änglar vid så närliggande tid.

    Jag tror att jag tidigare skrev om en familj på Tildas dagis vars nyfödda flicka hade tre hjärtfel. Nu har jag fått reda på att ytterligare en familj som har fått barn nu i höst har en sjuk bebis. Den lilla flickan har en tumör på levern. Jag lider så med de familjerna. Det är flera mammor på dagiset som väntar barn till våren och vi får väl hoppas att Ebba och bebisarna som kommer efter henne får vara friska.

  • Äldre 22 Nov 12:51

    Jag har inte jättemycket sammandragningar och det är ju rätt skönt. Lillebror är fortfarande väldigt aktiv och ibland gör det riktigt ont när han håller på och röjer runt nära livmoderhalsen. Tror nästan han försöker ta hål på hinnorna själv. Har fortfarande mycket kvar att fixa hemma men det viktigaste är i ordning och inhandlat så det blir ju ingen katastrof om han kommer nu men han får gärna vänta en vecka till. Oroar mig lite för smärtlindring och sånt. Jag hade tänkt använda vetekudde hemma men lillebror är så känslig för allt så jag tror inte det kommer funka att ha på något varmt eller kallt på magen. Han kommer få fnatt.

    bejbybåm, då börjar det ju närma sig för dig i alla fall. Jag tycker att tredje trimestern gått snabbt. Ni har säkert mycket fixande hemma kvar om ni nyss flyttat så jag hoppas tiden går snabbt för dig med så du inte hinner oroa dig så mycket.

    Mialid, hoppas att Ebba får hålla sig frisk i vinter. Det är ju så mycket med svininfluensa och allt och läskigt med fullbelagda infektionsavdelningar men man får hoppas att de prioriterar bebisar OM de nu skulle råka ut för flunsa eller RS virus eller nåt annat otäckt.

  • Mialid
    Äldre 22 Nov 17:32

    sörjer: Har du provat en TNS apparat. Jag använde inte den när jag hade värkar eftersom mina värkar inte satt i ryggen utan i magen och ljumskarna, men jag har använt en TNS-apparat när jag haft vanligt ryggont och tycker att det hjälper. Annars kan jag rekommendera att duscha varmt och vagga eller rulla med höfterna under värkarna.

  • Tjej84
    Äldre 22 Nov 21:11

    Skönt att alla verkar må bra här inne.
    Alva har hållt sig pigg och febern har inte kommit tillbaka, jätte skönt.

    Bejbybåm: Då har vi bf nästan samtidigt. Vi har den 12 feb. Men hoppas att bebis ska komma tidigare som Alva gjorde.

  • Äldre 23 Nov 01:33

    Mialid, Vi fick prova TENS på föräldrautbildningen (på armen). Jag gillade det inte. Tyckte mest det kändes konstigt och det gick inte direkt att styra när den skulle el-chocka. Jag tror att jag kommer att ha mest ont i livmoderhalsen. Har aldrig haft ont i ryggen i samband med livmodersmärtor varken vid mens eller förlossning så jag tror inte att det kommer bli så nu heller. Hoppas att värkarna i början är mer lika sammandragningarna jag har nu än de där skärande ilningarna som ibland kommer när lillen klämmer åt någon nerv därnere.

    Det känns lite underligt att ha en halvgången igångsättning att jämföra med. Jag vet ju hur det kommer att kännas och samtidigt har jag ingen aning. Tyckte det var hanterbart hela tiden utom precis innan vattnet gick och precis innan krystvärkarna kom förra gången. Då hade jag verkligen behövt epiduralbedövning och det handlade ju inte om många minuter sammanlagt. Jag kommer ta epiduralen i förebyggande syfte så fort jag kan den här gången. Min smärttröskel är låg

  • Äldre 17 Oct 14:22

    Är tråden fortfarande aktiv?

    Finns någon kvar i tråden?

    Jag gjorde medicinsk abort 24/8 pga akrani. Blöder fortfarande (8 veckor på onsdag) och vill bara att min cykel ska komma igång igen så vi kan börja försöka igen..

    Hur har det gått för er?

  • Äldre 19 Oct 23:05
    elinnilsson89 skrev 2016-10-17 14:22:57 följande:

    Är tråden fortfarande aktiv?

    Finns någon kvar i tråden?

    Jag gjorde medicinsk abort 24/8 pga akrani. Blöder fortfarande (8 veckor på onsdag) och vill bara att min cykel ska komma igång igen så vi kan börja försöka igen..

    Hur har det gått för er?


    Det finns en grupp på Facebook som heter Livet efter avbruten graviditet .... gå gärna med där om du vill ha några att prata med <3
Svar på tråden Vi som förlorat våra älskade små i acrani/rmb del 6