Inlägg från: bibizaza |Visa alla inlägg
  • bibizaza

    Vi som vill ha ett + i september!!

    Puchiko skrev 2009-09-15 11:07:30 följande:
    Dem förstår sig inte på andras situation, en gång för några år sedan satt jag och ringde a-kassan för att jag inte fått några pengar på 7 veckor och då hånskrattade hon i luren mig i örat!!!! blev så jävla förbannad.. tur jag inte hade henne framför mig kan jag säga..värpa pengar? det hade varit jävligt praktiskt ;)ETT PLUS =)=)=)
    Hånskrattade hon?? ja det är ju jävligt lätt för dom...dom kan ta huuuuur lång tid som helst på sig i sitt arbete, utan att bli tillsagda. Tänk om jag hade en kund i affären och lät honom vänta i flera timmar. Då skulle jag få en varning eller bli sparkad. Men inte a-kassan inte. Nej dom gör så gott dom kan, stackarna!! (Hoppas ingen här jobbar där...sorry isåfall )
    Nej men till saken hör att dom har "inte fått" min komplittering som jag skickade in för 3 veckor sen!! Ringde bara igår för att kolla vad som har hänt eftersom jag inte hört ngt från dem. Jag har nu ringt runt, till posten, till ett annat ställe jag inte kommer på namnet nu, och till a-kassan igen. Och brevet skulle ha kommit tillbaka till mig innom 3 dagar ifall det var fel adress eller ngt. Men det har det ju inte. Var det enda arbetsgivarintyg jag hade i det brevet, och företaget finns inte längre så jag kan inte få ett nytt!!
    Jag får så ap-ont i huvudet att jag tror jag spyr. Absolut tar jag på mig för att jag inte tog kopior, men jag ville bara få iväg brevet så fort som möjligt. Mitt jobb hade nämligen skrivit FEL DATUM på det första intyget, så det stod att jag bara jobbat 9 månader innan min ledighet, och det stämmer verkligen inte. jag blir så trött på allas misstag, min otur och allt annat i denna jävla värld. Hahahaha, nej nu skall jag lugna ner mig så jag inte får magkatarr igen. Andas in....

    Ni kanske inte fattade något av allt detta jag skrev nu, men jag var tvungen att skriva av mig..kanske blev lite osammanhängande när jag tänker efter, jaja
  • bibizaza

    Vi som vill ha ett {#lang_emotions_plus} denna månaden är:

    {#lang_emotions_flower}

    Ung Blivande Mamma 2010
    BIM 14/9 Försök 1,  Första barnet 

    Angeni BIM ca 16/9 Andra försöket,  Andra barnet

    Familjen Rockström BIM 17/9 Försök 2,  Andra barnet

    2 barns mamma84 BIM 18/9 Försök 3,  Barn tre

    Stina 85, BIM ca 19/9, Försök 2,  Andra barnet

    misa85 BIM ca 19/9

    Svampp, BIM ca 21/9 Försök 1,  Första barnet

    Mary 0280 BIM 23/9 första barnet, första pergokuren

    Nennie BIM ca 25/9


    Förväntansfull0406 BIM Ca 26/9 Försök 12, första pergo kuren. Barn tre


    MrsMoss BIM ca 26/9 Försök 10, Andra barnet

    Lia27 BIM 26/9 Försök 1 efter MF2/8, Första barnet

    Puchiko Bim??? första barnet. (mens har inte kommit igång)

    {#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_gravid} Gravid{#lang_emotions_gravid}Marleen BIM 7/9 Försök 1

  • bibizaza
    Puchiko skrev 2009-09-15 11:52:45 följande:
    Fan vilken soppa rent ut sagt =( Förstår att du är förbannad men du måste lugna ner dig =) Megakram från mig
    hahaha, ja min man sa samma sak. Inte mycket mer jag kan göra nu. jag är alltid ganska lugn och stabil, men nu känner jg bara att det är för mycket saker som går galet. Men jag skall lungna ner mig med en kopp te nu. tack för kramen
  • bibizaza

    Vi som vill ha ett {#lang_emotions_plus} denna månaden är:

    {#lang_emotions_flower}

    Ung Blivande Mamma 2010
    BIM 14/9 Försök 1,  Första barnet 

    Angeni BIM ca 16/9 Andra försöket,  Andra barnet

    Familjen Rockström BIM 17/9 Försök 2,  Andra barnet

    2 barns mamma84 BIM 18/9 Försök 3,  Barn tre

    Stina 85, BIM ca 19/9, Försök 2,  Andra barnet

    misa85 BIM ca 19/9

    Svampp, BIM ca 21/9 Försök 1,  Första barnet

    TrissiPrinsessor BIM 21/9  Försök 2, Fjärde barnet

    Mary 0280 BIM 23/9 första barnet, första pergokuren

    Nennie BIM ca 25/9


    Förväntansfull0406 BIM Ca 26/9 Försök 12, första pergo kuren. Barn tre



    MrsMoss
    BIM ca 26/9 Försök 10, Andra barnet

    Lia27 BIM 26/9 Försök 1 efter MF2/8, Första barnet

    Puchiko Bim??? första barnet. (mens har inte kommit igång)

    {#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_gravid} Gravid{#lang_emotions_gravid}Marleen BIM 7/9 Försök 1

  • bibizaza
    TrissiPrinsessor skrev 2009-09-15 12:37:13 följande:
    Får man hoppa in här....?Jag har BIM den 21 september försök nr 2...
    Välkommen välkommen
  • bibizaza
    Förväntansfull0406 skrev 2009-09-15 20:09:46 följande:
    När fyller du år mrsmoss?? VIlkjet skit...undrar var din lapp tagit vägen fy, det är ju oroande....
    Ja jag vet...nej det är väll någon som läser den som godnatt saga för sitt barn. Jag har gett upp tanken på att förska hitta den. har ju ringt runt en massa, pratat med dom på poste och så, men inte mycket att göra när det bara är ett vanligt brev.

    Jag fyller år första veckan i oktober. Blir 28!! Ja herregud....fyllde inte jag 20 nyss??
  • bibizaza
    angeni skrev 2009-09-16 07:24:19 följande:
    Mens idag. Kände på mig att den skulle komma. Så nu är det bara att vänta tills nästa månad.
    nej!! Fan va tråkigt. Hoppas att det går bättre nästa månad.
  • bibizaza

    Vi som vill ha ett {#lang_emotions_plus} denna månaden är:

    {#lang_emotions_flower}

    Ung Blivande Mamma 2010
    BIM 14/9 Försök 1,  Första barnet  ?????

    Familjen Rockström BIM 17/9 Försök 2,  Andra barnet ?????

    2 barns mamma84 BIM 18/9 Försök 3,  Barn tre

    Stina 85, BIM ca 19/9, Försök 2,  Andra barnet

    misa85 BIM ca 19/9

    Svampp, BIM ca 21/9 Försök 1,  Första barnet

    TrissiPrinsessor BIM 21/9  Försök 2, Fjärde barnet

    Mary 0280 BIM 23/9 första barnet, första pergokuren

    Nennie BIM ca 25/9


    Förväntansfull0406 BIM Ca 26/9 Försök 12, första pergo kuren. Barn tre



    MrsMoss
    BIM ca 26/9 Försök 10, Andra barnet

    Lia27 BIM 26/9 Försök 1 efter MF2/8, Första barnet

    Puchiko Bim??? första barnet. (mens har inte kommit igång)

    {#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_gravid} Gravid{#lang_emotions_gravid}Marleen BIM 7/9 Försök 1


  • bibizaza

    Vi som vill ha ett {#lang_emotions_plus} denna månaden är:

    {#lang_emotions_flower}

    Ung Blivande Mamma 2010
    BIM 14/9 Försök 1,  Första barnet  ?????

    Familjen Rockström BIM 17/9 Försök 2,  Andra barnet ?????

    2 barns mamma84 BIM 18/9 Försök 3,  Barn tre

    misa85 BIM ca 19/9

    Svampp, BIM ca 21/9 Försök 1,  Första barnet

    TrissiPrinsessor BIM 21/9  Försök 2, Fjärde barnet

    Mary 0280 BIM 23/9 första barnet, första pergokuren

    Nennie BIM ca 25/9

    Stina 85, BIM  25/9, Försök 2,  Andra barnet


    Förväntansfull0406 BIM Ca 26/9 Försök 12, första pergo kuren. Barn tre



    MrsMoss
    BIM ca 26/9 Försök 10, Andra barnet

    Lia27 BIM 26/9 Försök 1 efter MF2/8, Första barnet

    Puchiko Bim??? första barnet. (mens har inte kommit igång)

    {#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_gravid} Gravid{#lang_emotions_gravid}Marleen BIM 7/9 Försök 1


  • bibizaza

    Hej brudar!! Hoppas att alla mår bra.

    Åhhh, min son vill inte gå till dagis (ja jag vet förskolan!!) mer...igår fick vi vara hemma för efter 15 minuter av hysterisk skrik och gråt, och vägran att ta på sig ytterkläderna gav jag upp och ringde dagis och sa att vi stannade hemma. Han ville vara hemma och titta på tv sa han. ok ok.
    Idag bestämde vi att efter specialagent Ozo (disney channel) så skulle vi gå och ta på oss och gå. Jo det var han med på. Fram till det att han faktiskt skulle göra det. Började igen gråta, skrika, vrida och åla sig på golvet, sparkas mm. Men jag gav mig inte. jag fick väll på honom skorna och lyfte ut honom i hissen. Ja, det kanske inte var så snällt gjort, men jag känner att om han stannar hemma längre från dagis så kommer han aldrig att vilja gå tillbaka dit. Han sa att han absolut inte ville gå, tyckte inte om dagis, fröknarna eller barnen. Ville inte leka med ngt. Men jag fick iallafall iväg honom.
    Han håller krampartat i min hand på vägen ner, och säger att mamma skall vara med och leka. Ok, jag tänkte jag kan väll stanna en liten stund ifall det hjälper honom. När vi kom in till dagis så blev han ledsen igen..och det känns verkligen i hjärtat när ens barn blir så ledsen. Jag kännde mig hemsk..men samtidigt vet jag ju att han tycker att det var så roligt innan!!
    Man undrar ju ifall det hade hänt ngt. Fröken tog emot, och hon sa att hon kanske visste vad det berodde på. Dom hade 4 st nya barn att skola in, och sonen hade inte fått så mkt uppmärksamhet som dom hade velat lägga på honom. han är ju fortfarande ny, och ganska osäker. Men dom sa att det var deras fel, och att dom hade nog antagit att han klarade mer än vad han kan, eftersom det gick så bra dom första dagarna, och han lekte så fint.
    Vad skall man säga..jag förstår dom. Är 19 barn nu, en fröken sjuk, 2 jobbar, 4 nya ungar, plus min son och en liten ettåring som började för 2 veckor sen. Klart att det kan bli mycket. Men dom pratade med honom och efter många om och men var han glad och skulle in och pussla.
    Ringde dom efter ca 1 timme, och då hade ena fröken varit med honom hela tiden, och det hade gått jättebra. Så, nu skall vi köra lite lungt nästa vecka oxå..så får vi se vad som händer. Skall, ner och hämta honom snart, hoppas att han är på bra humör

    Oj oj det blev långt...haha. Men det är saker som man som förälder ständigt får dras med...gör jag rätt?? etc.

    Har som mensvärk..och det är ju alldeles för tidigt!! Skall ju inte ha BIM på över 1 vecka. Hoppas att det går över snart.

    Emma har nu gått ner : 12,1 kg!!! Och jag känner mig glad...och lättare Men det är en bit kvar (ja, jag är tjock )

    Hoppas ni får en härlig helg, och att vi ses här inne såklart. Kraaaaam

Svar på tråden Vi som vill ha ett + i september!!