• Juniphé

Sista dagen på jobbet!!!! Vad bjuder jag på????

... till fikat alltså???

Någon som har några bra tips??? Här står det still i idéverkstaden
    HJÄLP!!!

• Svar på tråden Sista dagen på jobbet!!!! Vad bjuder jag på????
  • Smajla

Morotskaka är så himla gott!

• MariaK

beror ju på hur många ni är, och hur mycket jobb/tid du vill lägga ned.

jag har bjudit på: Smulpajer och Glass, godis, kärleksmums, lingonrutor, tårta, smörgåstårta, bullar och småkakor,

(oj, vad många ställen jag slutat på.. blir så när man varit konsult)

• Signatur

ööö, inget med nötter och mandel i. supermånga är allergiska mot det.
    Kolakakor med glass?

• Juniphé

Puffar lite till för att få dregla om möjligt ännu mer
    Tack för alla mumsiga förslag

Morotskaka ligger väldigt bra till. Blev toksugen på sån nu

• Smajla

Ja visst är det gott med morotskaka

• Sannah

Lägger också en röst på morotskaka....såååå gott!

• Juniphé

Suck! Det är sötsaker-förbud på jobbet!!! Vilken jävla kass idé! Gjort för dem som har dålig karaktär Alltså jag svimmar!!

HJÄLP!!! Vad bjuder jag då på??

• Juniphé

Hmmm... kanske gör en morotskaka och skriver en skylt: "Endast för anställda med dålig karaktär"

• Kathy1

Jag hade nog bjudit på en massa plommon eller annan höstfrukt?
    Det bästa är ju om man har det tillgängligt oxå?

Fasiken va svårt det blev när de har sötsakerförbud, töntigt

• Juniphé

Ja, problemet då är ju att vi har fri frukt på jobbet. M.a.o. överflöd av säsongens frukter

• Juniphé

Nej fasiken... det får bli morotskaka iaf. Dom är bara taskiga om dom vägrar äta pga. en sån löjlig "regel" (som uppfanns för 2 v. sedan)

• ÄngelBängel

Gott hembakt bröd av några olika sorter med pålägg och grönsaker. Köp färdiga påsar för tex. grekiskt lantbröd, det är jättegott. Annrs har jag ett recept på ett bröd som står i ugnen över natten som är jättegott. Skriv bara till så går jag ner och hämtar det

• Lizza

men!! skitdåligt av den om dom inte käkar av sista fikat på jobbet då de måste dom välla ändå göra annars finns det ju viktväktar recpet!

• Isfjord

Beror väl på: Hur länge du jobbat där? Hur många ni är? Ska du bjuda din avdelning eller hela firman? Har du varit VD, mellanchef eller längst ner bland dammråttorna? Har du trivts med arbete och kamrater eller vantrivits och mobbats? Vad har andra bjudit på? Bjuder ni vid födelsedagar, om ja, på vad?

På ett jobb bjöd jobbet på tårta när någon slutade. På alla arbeten utom på nuvarande har de som slutat fått en present, ibland från jobbarkompisarna och ibland från firman. Men på nuvarande är sista dagen ungeför som vilken dag som helst

• Peppa

Jag har iofs också jobbat som konsult men där jag jobbade längst så var det 200 pers. i samma rum så att bjuda på fika var inget alternativ.
    Jag gjorde så att jag köpte en STOR skål med godis som stog framme hela dagen vid mitt bord så fick alla komma fram och ta och säga hejdå samtidigt.

• Smajla

Jag hade nog bjudit på morotskaka ändå - du slutar ju bara en gång!

• Juniphé

Tack alla söta för alla idéer!!! Nu har jag ett bra förråd av sluta-jobbet-fika-tips

Morotskakan är nygräddad och doftar ljuvligt Det blev "Rosendals Morotstårta" från www.ica.se . Den är sååå smarrig! Rekommenderas verkligen. Har gjort den många gånger och den är alltid lika uppskattad.
    Vilken tur att jag blev påmind om att bjuda på morotskaka då

TACK!

Svar på tråden Sista dagen på jobbet!!!! Vad bjuder jag på????