Inlägg från: Psykoangel |Visa alla inlägg
  • Psykoangel

Är så rädd - stor bebis:(

min dotter vägde 4kg när hon föddes iofs hade jag ingen aning hur stor hon var innan men jag kan ärligt säga att jag kände inte av det så mycket..för när krystvärkarna väl startade så var det enda jag tänkte på att krysta och ta i för kung o fosterland!

Men om du är så rädd och nervös så kanske du skulle diskutera snitt?

vet inte om det hjälpte nått av att jag skrev men jag hoppas det går bra ialf och som sagt pratar med läkarn/bm om din oro så ska du se att dom gör det bästa för att det ska bli så pass bra upplevelse för dig som möjligt..och att det ska gå så "lätt" som möjligast för dig och barnet..

kram

• Psykoangel

Alltså det är väldigt lätt för läkarna att säga att man inte ska vara rädd,men alltså jag tycker du har rätt o känna oro speciellt om du är förstföderska. förstå ju oxå att dom helst inte vill snitta pga av många andledningar.

När det väl kommer till förlossning stadiet så försök andas ut och tänka positivt. läkarna gör ju som sagt allt dom kan för att det ska bli så bra för alla iblandade men speciellt för dig!

jag fick ju en chock när läkarn sa att min dotter vägde 4 kg,jag bara gapade o kunde inte alls tror det då hon fortfarande såg såå liten ut! jag födde helt naturligt ändå, dvs ingen bedövning eller så. hade 50/50 lustgas/syre när krystvärkarna började göra ont men fick snabbt ta bort den då jag började hypeventilera och det började sticka i armar o ben... jag gick från 5 cm till fullt öppen på 30 min och efter 15 min krystningar var hon ute!

stark av dig att vilja föda vaginalt och tycker du ska hålla fast vid det så länge du känner att det känns rätt...

• Psykoangel
    Dreamy88 skrev 2009-08-24 18:07:32 följande:
    Tack så fruktansvärt för dina svar :) Känns ju lite bättre faktiskt!! Och man får ju hoppas man får lika fin förlossning som du verkade få:) Ska väl inte förstora upp detta nu, men självklart sätter det sig när dom säger att man har så stor bebis i magen. Men osm vissa säger, bebisen kan vara mycket mindre än vad dom uppskattar där. Men samtidigt även större:P
    det var så lite så=) ja jag hoppas att jag får lika bra förlossning med nr 2 som kommer nu i november! mina sf mått hade ju inte alls visat att det skulle kunna var ett stort barn så som vissa andra sa så är det ingen exakt vetenskap!
    jag sprack lite men det räckte med bara 2 stygn så allt som allt så hade man nog en drömförlossning!

du får skriva igen sedan o berätta hur det gick,jag ska inte säga att det inte gör ont. men det gör absolut inte så  ont så jag inte skulle göra om det igen haha
    jag har ju vissa tankar på om barn nr 2 oxå kommer vara stor men det får jag se när lillen är ute=)
  • Psykoangel
    Dreamy88 skrev 2009-09-02 08:49:46 följande:
    Hon kom 01.04 den 28e.. Genom akut kejsar snitt då jag bara låg i pinvärkar hela dagen när dom försökte sätta i gång mig. Hon vägde 4770 och var 54 lång :)
    grattis till tjejen=) skönt att allting gick bra tills slut ialf, blev inte riktigt 5 kg men bara hon och du mår bra!

lycka till framöver och stort grattis igen=)
Svar på tråden Är så rädd - stor bebis:(