Dreamy88 skrev 2009-08-24 21:05:40 följande:
Nej men jag får inte göra snitt. Dom vill inte det? Så dom ska göra allt dom kan nu på torsdag då för att få igång det så jag får föda vaginalt. Vet inte hur dom tänker, men jag får förlita mig på dom. Dom vet väl bättre än jag.
Men varför vill de inte göra kejsarsnitt i sådana här fall undrar jag? (jag önskade också snitt då jag hela tiden kände att detta var ett stort barn så vi hade en diskussion om det). Finns ju en massa som kan hända vid förlossningen, varför riskera något.
Igångsatt fick jag inte bli, om barnet är stort så är det viktigt att man verkarna är starka och då får de gärna komma igång av sig själv hette det då. Sjukt! Undrar i mitt stilla sinne hur långt "de" (=läkare och sjukvårdspersonal på MVC samt specmödra på sjukhuset) hade låtit det gå om jag inte kommit igång själv på BF+7. när jag var på viktkattnings-UL någon dag innan Folke kom sa de- du är välkommen tillbaka på BF+14 om bebisen inte redan kommit ut, tack o hej.
TS, du ska se att det kommer gå jättebra, tänk att om några dagar ska du bli mamma! Sjunger som Lena PH --- det gör --- men det går...