Inlägg från: Thaleya |Visa alla inlägg
  • Thaleya

Idol-2009

ÅÅÅÅÅH Jag är så ledsen!!!!!!!!!!!!!

Rasmus var grym!!!!!!!! Jag tror det är första gången jag inte hållt med juryn faktiskt, jag tyckte att hans röst förde något nytt till den uttjatade låten och att han verkligen gjorde en egen version av en redan bra låt. Gillad reagge influens ljudet.

Om Svenska folket hade varit smart så hade de vetat att juryn kommer att ta med Erik eller Rabih ändå så svenska folket hade kunnat rösta vidare Rasmus, nu känns det sådär halvkört för Rasmus.

Jaja men Bäst är ju ändå Erik, han kommer att vinna hela skiten. Jag gillade han redan första året han var med i Idol. Jävligt chramig och jävulskt bra låtval den här gången, otippat men bra!

Toppen består av:
    Erik
    Rasmus
    Clara
    Erika
    Calle
    Moa

Riktigt bra:
    Mariette
    Rabih
    Sen var de nog fler men minns inte nu.

Jag har inte tagit med de andra som inte sjungit ännu, vill se hur det går för dem först.

• Thaleya

Camilla är nog den störigaste människan, jag bor i jämtland och det finns jätte många tjejer som är lik henne till sätt och utseende här. Jag tycker inte att hennes röst är jättespeciell heller, utan låter lite som kareoke eller after-ski som sagt.

• Thaleya

av ikväll går nog tove vidare, sen vågar jag inte säga mer. Karolina har en bra röst men vailar (hur det nu stavas) för mycket, och rör sig och ser faktiskt ut som en tant. Reza har ju annars en helt ok röst.

• Thaleya

Calle, Jon, Mariette, Erika, Erik, Rabih är vidare. Ikväll så går förmodligen: Tove och ? gå vidare (beror på hur bra de gör ifrån sig ikväll).

De tjejer hittills som kört och bör tas med är: Clara och Moa.

De killar som bör tas med är: Rasmus och (Nicklas helst eller Eddie eller Andreas)

Vi får se hur det går men jag hoppas att topp sex är:
    Clara, Erika, Calle, Erik, Rasmus och sen sista ger jag till den som presterar bäst :)

• Thaleya
    Jessi1982 skrev 2009-10-01 15:29:54 följande:
    Vem tror ni vinner Idol?? Om ni skulle gissa:) Och vem blir 2a resp 3a? Svårt o säga ännu men jag TROR det kan bli så här. JON vinner! ERIK kommer 2a MARINETTE blir 3a.
    hmm svårt,

1. ERIK
    2. Mariette
    3. Calle
  • Thaleya

Nu har jag sett programmet, jag jobbar på kvällarna så jag får se det på tv4 play istället.

Sjukt vad duktig jag är på att förutse, Tove och sedan skulle det stå mellan Karolina och Reza.

Nu är de här vidare:
    Jon (gillar ej så jätte mycket, sen han skippade glasögonen)
    Calle (sjukt skön)
    Erik (BÄST)
    Rabih (Helt ok, även om rösten är lite väl ljus ibland)
    Mariette (Gillar, men nått saknas)
    Erika (Väldigt bra röst)
    Karolina (Tantig men oooh så jäkla grym)
    Tove (Grym!!! Steg i mina ögon efter ikväll)

De jag saknar nu i toppen är:
    Clara (Fantastisk röst, speciell, lite obehaglig att se på dock)
    Moa (Har inte gillat henne sedan nu det sista då hon ägde)
    Reza (Otroligt speciell röst, gillade ända från första stund)
    Rasmus (Grym, senaste framträdandet var sjukt bra!)
    Nicklas (sög senast, men har en speciell röst och är gud så het!)

Men jag är inte säker på att de väljer personer efter kön eller om de bara väljer de de tycker är bäst. Jag tycker det är idiotiskt att de ska vara lika många av varje kön, varför inte bara ta de som är bäst.

Så nu ska det bli spännande att se hur det går. Förresten jävligt pinsamt att hon hörde fel, men helt ärligt vem som helst hade kunnat gjort det. Även om jag ogillar hennes dåliga dansbands framträdanden, låter mer som kareoke än något annat.

• Thaleya
    Marylin76 skrev 2009-10-02 10:31:00 följande:
    meen, vad spelar det för roll om han har glasögon lr inte???? sjunger han bättre med dom på eller? *S*
    haha nee det spelar ingen roll, men hela min syn på honom förrändras. När han kom på sin första audition var han en cool kille, lugn, körde sin grej. Nu är han mer än hispig, nervös, bekräftelsesöknade person som har tappat sig själv och gör allt vad han kan för att juryn och andra ska gilla honom. Vilket är sorgligt och patetiskt.

Jag är osäker på om jon ens var sig själv vid första audition eller om han då bara var förberedd nog att låtsas vara riktigt lugn.
  • Thaleya
    Puffalina skrev 2009-10-02 08:40:17 följande:
    Men Eddie då????? Han kommer garanterat vara ett av juryns val. Han & Clara är jag säker på...men de andra två har jag INGEN aning om....
    Alltså nu sa jag vilka jag vill ska gå vidare, inte vilka jag tror kommer vara juryns val :)

Eddie vet jag inte om juryn tar heller, det står mellan honom och carl tror jag.

Iaf så jag tror juryn tar vidare:

Moa
    Eddie eller Carl
    Rasmus
    Reza

Och om det blir så så hoppas jag att Clara övar och kommer tillbaka nästa år.
  • Thaleya
    ming skrev 2009-10-02 09:18:52 följande:
    Men han har väl inte skippat glasögonen? Han hade ju dem i måndags när han sjöng och han hade dem igår när han satt i publiken. Jag tror att det var bara en gång under slutaudition som han inte hade på sig dem.
    Jag har sett på klippen på tv4 och där är han utan väldigt mycket.
  • Thaleya

mrs Elliott skrev 2009-10-02 09:51:35 följande:

Tove är en rockstar . The real deal . Alla andra kan gå och lägga sig .
    mm jag håller med

Toppen:
    ERIK och TOVE de blir etta och tvåa.
Svar på tråden Idol-2009