Inlägg från: Poulain |Visa alla inlägg
  • Poulain

Idol-2009

På fredag bör där alltså vara 12 stycken som tävlar, är det bara EN som åker ut då? Det brukar ju vara 11 i början av fredagsfinalerna. Vettigt att alla ska sjunga och tävla en gång till på fredag om ändå bara en åker ut

• Poulain

Angående vad jag tycker om deltagarna:
    Erika tycker jag är rätt tråkig faktiskt. Hon har en bra röst men en tråkig sådan. Jag tycker inte hon gör sig så bra i tv heller. Mariettes uppträdande igår var det enda som berörde mig. Hon sjöng bra och VERKLIGEN med känsla.
    Sabina var rätt dålig, Moa var helt okej och Clara var väl också helt okej.

Men min stora favorit är Calle. Men jag hoppas inte han vinner, för det är inte vinnarna det brukar gå bäst för
    Jag är fett kåt på honom.

• Poulain

Haha jag har inte tillräckligt med simultanförmåga för att titta på Idol och skriva här samtidigt. Möjligtvis i reklampausen kanske. Jag vill inte störa mig själv mitt i Idol

Jag tyckte att Rabih och Erik skulle gå vidare, det var ju tur att de gjorde det. Patrik var tråkig, Rasmus HADE verkligen wailkalas som Laila sa. Men han sjunger bra annars. Carl valde helt fel låt och var tråkig och hattig, Rabih och Erik var bra. Men jag gillade inte Eriks låt, tror han skulle gjort bättre ifrån sig och berört ännu mer om han hade valt någon annan låt.

Men jag har egentligen bara en favorit i Idol, och det är Calle. Jag är kär i honom. Mariette och Erik är också ganska bra, så det vore skam om de inte kom långt. De andra har jag inte bildat så bra uppfattning om ännu.

Godnatt nu, jag kanske ska försöka skriva i morgon samtidigt som jag tittar på Idol
    Ska bli kul att se Tove och Camilla i morgon.

• Poulain
    sannispannisen skrev 2009-10-01 00:00:17 följande:
    åhh calle..är det den söta killen som sjöng acdc i förrgår? så gryyyymt charmig och ser sååå mysig ut. ha ha jag brukar verkligen inte kommentera killar på det viset, men han har verkligen nåt.
    Ja han har verkligen något. Undrar dock om det kommer gå hem hos småtjejerna som röstar... där tror jag Erik ligger bättre till. Fast jag tror ändå Calle kommer gå rätt långt om han sköter sig bra.
  • Poulain
    MammaMiia88 skrev 2009-10-01 00:08:14 följande:
    jaså du är kär i calle? ;-D ska jag göra dig svartsjuk??..mohahahahaha :D haha
    Jag är iofs MEST kär i min sambo, så jag blir nog inte så svartsjuk Dessutom är Calle lite för ung för mig, men fantisera går ju!
  • Poulain

Vilka tror ni på ikväll då? Jag känner inte att jag har så mycket koll på de som är med ikväll. Men Tove är ju väldigt duktig och sedan kanske Camilla, om hon gör bra ifrån sig. De andra tre tjejerna är jag inte så förtjust i alls, faktiskt.

• Poulain

Jag tyckte ärligt talat att Reza var bäst ikväll. Så jävla duktig!! Jag hoppas att Reza och Karolina ELLER Tove. Ska bli spännande. Camilla var inte alls bra, de har rätt i att det känns som Wallmans, hon är alldeles för käck. Nicole var bara jobbig med hennes dans och man hörde liksom inte sången.

• Poulain

Ja jag tycker Karolina är rätt ful ärligt talat, och de hade rätt i att hon kändes tantig och tråkig innan. Men nu när hon fått lite styling och coacing så blir det bättre

• Poulain

Tove gjorde bra ifrån sig idag, tycker hon har verkat lite blyg innan, men hon verkar ju sprallig och go. Gör sig bra i tv.
    Spännande, snart börjar det!!

• Poulain

Och i morgon är det extra lång fredagsfinal

Svar på tråden Idol-2009