Inlägg från: ming |Visa alla inlägg
  • ming

Idol-2009

Atamon skrev 2009-09-29 00:25:24 följande:
    Fem tjejer eller killar turas om att tävla varje kväll, två stycken går direkt vidare till fredagen och de övriga tre hamnar i juryns uppsamlingsheat för att eventuellt få en ny chans av juryn under fredagens direktsändning På fredag kommer det att vara åtta direktkvalificerade tjejer och killar som tävlar om att ta sig vidare till fredagsfinalerna. Dessutom får fyra personer en ny chans i direktsändingen av juryn. Elva stycken totalt går vidare till första fredagsfinalen (9/10)
    Jag fattar ingenting....
  • ming
    Atamon skrev 2009-09-29 10:54:38 följande:
    nähä ja, jag är nog dålig på att förklara.... Av de tävlande denna vecka så är det åtta stycken (två från varje dag) som går direkt till fredagens final, av de som inte röstades vidare av tittarna, väljer juryn ut fyra stycken (en från varje dag antar jag då) som får en ny chans och som får tävla igen på fredag. Det är alltså tolv stycken, den som får minst röster av tittarna får åka hem och elva stycken går vidare till fredagsfinal nästa vecka (9/10) Om man läser vad avsnitten handlar om så blir det lite klarare, då får man också se vilka låtar som de tävlande kommer att ha www.tv4.se/1.1159456&
    Aha, så det är inte alla tre från varje dag, som ska sjunga på fredag? Så tvåperson åker ut direkt, alltså, kan man säga. Får vi inte veta vilka de är förrän på fredag? Då tar jag för givet att Eddie får sjunga på fredag.
  • ming

Fattar jag det alltså rätt när jag tror att de åtta som inte gick vidare med en gång, ska tävla mot varandra på fredag. Sen ska vi rösta in en person av dem, och juryn ska ta med fyra stycken?

• ming

Jag gillade henne innan, men idag var hon bara kass. Hon lär ju inte gå vidare.

• ming
    vackrastarflow skrev 2009-09-29 20:09:16 följande:
    oj det blir svårt idag!! Mariette gillar jag (eller hur var hennes namn??) och Sabina. Och Clara. Och Moa. öh. vem var nr 5?
    Erika va?

Clara gillar jag iaf!
  • ming
    Atamon skrev 2009-09-29 20:19:40 följande:
    Ja, som jag fattar det
    Va, men de är ju typ 20 st kvar och det är ju bara 11 som ska vidare. Då måste ju 9 pers åka ut.
  • ming

Men nu klarar jag verkligen inte av henne, efter den blinkningen med ögat!!! Hon är duktig, men sluta vara så äppelkäck!

• ming
    ElinOlsson skrev 2009-09-29 20:25:19 följande:
    Ja, fast 8 st röstas fram av oss + 4 st av jusyn. Av de 12 ska 11 vidare => en som ska bort på fredag. Var detta nå bra då?
    Jaha, så det blir i stort sett som en fredagsfinal, fast med 12 kvar? Det var ju lite tråkigt. Jag trodde att vi skulle rösta IN den 11:e av alla som inte har gått vidare, inte tvärtom.
  • ming
    Eisa skrev 2009-09-29 20:28:05 följande:
    *hänger inte med*
    Jag vet inte om jag själv hänger med....
Svar på tråden Idol-2009