• Lillatroll

tips på hur jag gör min trappa mindre hal.

Vi har en vanlig trätrappa inomhus som jag tycker är ganska hal om man går i strumpor i den. Nu har min son börjat gå i trappan själv också och jag hade gärna velat få trappan lite säkrare. Hittade precis trappstegsmatta på Ellos men jag vet inte om jag tyckte dom var så snygga. Finns det någon som har några andra tips på hur jag kan få en säkrare trappa? Om ni har köpt mattor får ni gärna säga var. Kanske finns lite andra sorter än Ellos.

• Svar på tråden tips på hur jag gör min trappa mindre hal.
  • Fruochmamma

Jag hade kollat runt på tex mattaffärer, Bauhaus/Hornbach och liknande där det säkerligen finns både urval av trappmattor och "halkskydd" för trappor.

(¯`°?.¸ ღ♥ Ludvig + Larsa + Tess + mamma = sant ♥ღ ¸.?°´¯)
  • isisisis

Det finns "remsor" att köpa och klistra på.
    Likasåkan man lägga heltäckningsmatta.

Jag hade en trappa innan som flera skadade sig i,inget vidare.

En gång ramlade min Riesenshnauser hela trappan i en enda hög,inte kul.

En annan gång en stor karl på 150 kg,han fick riktigt ont i en hel vecka kunde knappt gå.

Värre med de äldre.barnen klarar sig oftast bättre trots bulor.

• DamonBradley

Vi köpte genomskinliga halskyddsremsor till vår trävita trappa i huset (slipad och lackad, ej målad) tills vår som skulle börja gå. Tror vi hittade dem på Ikea eller Bauhaus. Satte två remsor på varje trappsteg. Syns kanppt men funkar perfekt.

I vår källartrappa, som vi målade, la vi i ett halkskyddspulver i målarfärgen (känns som små små sandkorn). Där halkar man nu inte heller!

//Halkfria familjen

Svar på tråden tips på hur jag gör min trappa mindre hal.