• Mawlin88

Hur kan man få tillbaka sitt ex? Behöver kloka råd.

Jag kan inte sluta tänka på han.. inte sluta älska han fast jag hatar han.
    De är så jäkla jobbigt att träffas nu, nu när vi har en son tsm.
    Jag vill inge annat än försöka igenm för min sons skull och dels för Pappans skull.
    För vi bor inte direkt så nära varann heller, men de är inte så att jag vill flytta ihop. Utan att allt kommer kännas bättre och funka bättre.
    Men han i stort sett vägrar. Han vill inte gå igenom samma sak igen..
    Men det kommer det ju inte bli om man så ger det en chans, funkar detinte så funkar det inte.
    Jag är beredd på att göra allt i min makt upp jag nun inte redan har gjort det..
    Han sa även att han inte vill ha de här livet.. vadå "familje" livet?
    De kmr de ju i stort sett bli ändå eftersom jag är med då han kmr träffa vår son men inte på samma sätt. Jag blir tokig på allt detta.
    Ska jag gå vidare eller fort kämpa?
    Har ni nå kloka råd där ute?

• Svar på tråden Hur kan man få tillbaka sitt ex? Behöver kloka råd.
  • Mawlin88

För han säger att han inte vill ha de här livet.. leva som en familj, men vi kmr ju ändå att vara särbos.
    Och sen efter all som hänt sen det tog slut.
    Men man kan väl lämna det bakom sig och tänka nuet tycker jag.
    Men han verkar vara så envis.. Det gör mej ledsen att inte ens vilja försöka
    för våran sons skull och hans.

• mion

Kan inte känslorna tagit slut då? Tjata är nog det värsta du kan göra.... låt tiden göra sitt är det meningen o han vill så blir det ni igen =)

• Mrs Moneybags

Bra, han säger att han inte vill ha "det här livet". Då ska du göra det väldigt svårt för honom att få vara med i dig och din sons gemenskap.

Jag skulle helt stänga honom ute - inte ringa, inte maila, inte svara på telefon mer än var 3-4 gång han ringer, inte hälsa på, inte bjuda in, visst kan han få träffa er son men då skulle han få göra det ensam.

Tyvärr funkar "elakhet" bäst i såna här fall... "Man saknar inte kossan förrän båset är tomt." Det sämsta man kan göra är att böna och be och ringa och maila och hålla på. Då tror han bara att allt är upp till honom.

Nej, visa att du har gått vidare utan honom och att det är han som måste kämpa sig tillbaka.

Jag hoppas ni blir tillsammans igen!

• Mawlin88
    Mrs Moneybags skrev 2009-08-25 12:52:39 följande:
    Bra, han säger att han inte vill ha "det här livet". Då ska du göra det väldigt svårt för honom att få vara med i dig och din sons gemenskap.Jag skulle helt stänga honom ute - inte ringa, inte maila, inte svara på telefon mer än var 3-4 gång han ringer, inte hälsa på, inte bjuda in, visst kan han få träffa er son men då skulle han få göra det ensam.Tyvärr funkar "elakhet" bäst i såna här fall... "Man saknar inte kossan förrän båset är tomt." Det sämsta man kan göra är att böna och be och ringa och maila och hålla på. Då tror han bara att allt är upp till honom.Nej, visa att du har gått vidare utan honom och att det är han som måste kämpa sig tillbaka. Jag hoppas ni blir tillsammans igen!
    Hmm att ignorera han är inget att tänka på.. de kommer bara göra saken mycket värre.. då kommer han påstå att jag tar hans son ifrån mej. Tro mej de har jag hört många ggr redan..
    Och lämna sonen med honom ensam vill jag inte än.. Men visst kan känna efter..
    Och jag tjatar inet längre, jag kan ta upp det ibland bara..
    Men har funderat på att sluta helt med det..
    Jag måste försöka träffa någon ny.. men de är inte världens enklaste...
    jag hoppas med, men de blir aldrig som jag önskar/vill.
    Men tack.
  • Godess

Jag håller faktiskt med Blomstrande, att tjata (eller "ta upp" som du säger, vilket han KOMMER att uppfatta som tjat) är det värsta du kan göra.
    Jag tycker att du kan träffa honom när han vill träffa sonen men i övrigt -försök att inte höra av dig alls. Det är inte det man vill höra i din situation, det förstår jag men det är viktigt för att han ska få en chans att sakna dig.
    Hoppas verkligen också att ni hittar tillbaka till varandra! Ni är en familj i och med att ni har ett barn tillsammans, vare sig han vill det eller ej.

• mion

måste försöka träffa nån ny????? Varför måste du vara i ett förhållande just nu för då? Det verkar ju som att det kvittar vem du är tillsammans med bara du är det med nån???

Om ditt ex nu vill vara ifred så låt han vara det då... så får du se sen om han vill tillbaka.....

• Mawlin88
    mion skrev 2009-08-25 15:44:14 följande:
    måste försöka träffa nån ny????? Varför måste du vara i ett förhållande just nu för då? Det verkar ju som att det kvittar vem du är tillsammans med bara du är det med nån??? Om ditt ex nu vill vara ifred så låt han vara det då... så får du se sen om han vill tillbaka.....
    Därför han vill att jag ska gå vidare..
    men samtidigt verkar de inte som att han vill det..
    Det har varit slut mellan oss i flera månader så inte kontigt.. Bara det att det
    har velat fram och tillbaka..
    Men som sagt. ska testa det där att inte höra av mej.. De har nog kostat en del för att jag gjort det. Skulle gjort så redan från början..
  • Helennnna

Sluta höra av dig är mitt tips. Det var struligt mellan mig och barnets pappa och det tog slut. Han visade ändå att han älskade mig på något vis, jag vet att han alltid gjort det, man såg det i hans ögon. Jag älskade honom med men ändå fungerade det inte för oss. När vi bott ifrån varandra i några månader och träffades och pratades Enbart när vi lämnade över barnet till varandra.. så märkte jag och såg på honom att han saknade mig. Men jag tänkte att jag kanske hade fel och fortsatte vara svårflörtad eller hur jag ska förklara. Detta gjorde att han saknade mig mer och mer och en dag började han gråta och vi pratade igenom allt och vipps hade vi börjat om på nytt. Nu är allt jätte bra mellan oss. Jag tror killar behöver "andas mer" än vi tjejer. Dom behöver vara ensama mer och framför allt nu ts. Låt han vara , OM han fortfarande älskar dig kommer han komma tillbaka. Gör inte misstaget och kväv hans känslor, OM han nu har sånna kvar.

Jag hoppas det blir ni igen. Lycka till.

• Stårschan

TS - man behöver inte en partner för att kunna gå vidare. Släpp ditt ex. Det låter ändå på dig som att det egentligen inte är HONOM du vill ha, utan att du är nöjd bara du har någon att bo med. (Ja, jag vet att du säger att du älskar honom, men också att du hatar honom. Men det är klart att det gör ont att bli lämnad)

• Mawlin88
    Stårschan skrev 2009-08-27 08:31:41 följande:
    TS - man behöver inte en partner för att kunna gå vidare. Släpp ditt ex. Det låter ändå på dig som att det egentligen inte är HONOM du vill ha, utan att du är nöjd bara du har någon att bo med. (Ja, jag vet att du säger att du älskar honom, men också att du hatar honom. Men det är klart att det gör ont att bli lämnad)
    Jag har skrivit att jag inte vill BO med honom!
    Jag har alltid haft särbos i stort sett.
    Jag vill ha honom för han gör mej hel.
    För att de är bara han jag kan tänka mej vara med.
    Och blir det inte så, vill jag inte ha någon!
  • Zaria
    Mrs Moneybags skrev 2009-08-25 12:52:39 följande:
    Bra, han säger att han inte vill ha "det här livet". Då ska du göra det väldigt svårt för honom att få vara med i dig och din sons gemenskap.Jag skulle helt stänga honom ute - inte ringa, inte maila, inte svara på telefon mer än var 3-4 gång han ringer, inte hälsa på, inte bjuda in, visst kan han få träffa er son men då skulle han få göra det ensam.Tyvärr funkar "elakhet" bäst i såna här fall... "Man saknar inte kossan förrän båset är tomt." Det sämsta man kan göra är att böna och be och ringa och maila och hålla på. Då tror han bara att allt är upp till honom.Nej, visa att du har gått vidare utan honom och att det är han som måste kämpa sig tillbaka. Jag hoppas ni blir tillsammans igen!
    Mycket dålig idé när de har barn ihop och som faktiskt kan straffa sig ordentligt om pappan skulle ändra sig och vilja ha sonen och går till rätten. Då ser det väldigt illa ut för TS om hon inte varit så tillmötesgående hon kan för att få till ett umgänge med pappan och barnet.

Även om relationen är spänd och pappan kanske betett sig som skit får man ALDRIG ALDRIG ALDRIG försvåra umgänget med barnen.
  • Mawlin88
    Zaria skrev 2009-08-27 11:49:50 följande:
    Mycket dålig idé när de har barn ihop och som faktiskt kan straffa sig ordentligt om pappan skulle ändra sig och vilja ha sonen och går till rätten. Då ser det väldigt illa ut för TS om hon inte varit så tillmötesgående hon kan för att få till ett umgänge med pappan och barnet.Även om relationen är spänd och pappan kanske betett sig som skit får man ALDRIG ALDRIG ALDRIG försvåra umgänget med barnen.
    HELT RÄTT! Jag kan inte hålla på och ignorera han pga våran son, så är det helt enkelt.
    Men jag behöver inte höra av mej och bla bla, utan väntar på att han hör av sig om han undrar något.
    Mne under denna vecka vi haft sonen ilag så har relationen förbättras bara för att jag har ändrat taktik tack vare er!
  • Helennnna
    Mawlin88 skrev 2009-08-27 12:13:48 följande:
    HELT RÄTT! Jag kan inte hålla på och ignorera han pga våran son, så är det helt enkelt.Men jag behöver inte höra av mej och bla bla, utan väntar på att han hör av sig om han undrar något.Mne under denna vecka vi haft sonen ilag så har relationen förbättras bara för att jag har ändrat taktik tack vare er!
    Va bra att det går "framåt"
  • Mawlin88

Jag lyckades ;')
    Eller jag och jag...
    Han vill ha tillbaka mej helt plötsligt.
    Tack för alla råd.
    Tror de va min för'ndring tack vare er som gjorde susen!

PUSS PÅ ER!

Svar på tråden Hur kan man få tillbaka sitt ex? Behöver kloka råd.