• Anonym

Inga komplimanger, ingen bekräftelse

Har träffat min kille i 4½ månad nu, och jag känner mer och mer att uteblivandet av komplimanger och bekräftelse får mig att känna mig osäker...
    Jag har aldrig fått en endaste komplimang av honom, förutom en gång då han sa att min klänning var fin. Aldrig har han sagt att jag är söt, snygg, eller liknande.
    Inte heller har han uttryckt några känslor.
    Jag är en ganska osäker person i förhållanden, och bekräftelse och uppskattning blir då viktigt.
    Tycker verkligen om honom, men det känns som att jag inte vet vad han tycker om mig riktigt. Visst, han är snäll och omtänksam på andra vis, men ändå.

• Svar på tråden Inga komplimanger, ingen bekräftelse
  • Anonym

Oj...jobbigt.

Verkar han älska dig osv, eller är du osäker på det?

• Bonzan

Jag kan helt känna igen mig i din berättelse.

Jag behöver både verbal och fysisk uppmärksamhet för att må riktigt bra.
    Dessvärre är min man inte mycket nått av det men jag vet att han älskar mig.
    Vi har ju trots allt varit gifta i 5 år men han var sån från början så jag har väll inte rätt att klaga.
    Han räddade mig ur ett våldsamt förhållande och är mig egen hjälte trots sin brister på komplimanger och närhet!
  • Shorona

Det är inte alla som kan visa känslor, tyvär. Men hur är du mot honom då? Ger du honom komplimanger och så?

♥Niclas 061103 ♥Bf 091113
  • Anonym

Nej, jag tror knappast han älskar mig, än...  Vi har bara träffats i 4½ månad än.
    Jag vet inte hur han känner, han säger att han har svårt att prata om känslor, men så länge han vill fortsätta träffas så är allt bra, typ. 

• Bonzan

Samma som med min gubbe, håller alla känslor väl gömda i sitt inre.

Jag hade tur och visste från första stund att det var honom jag ville dela mitt liv med!
    Det kommer nog bli bra, stressa honom inte bara så.
    Lyckokram
  • Anonym

Jag känner mig sjukt osäker på hans känslor då han aldrig kan uttrycka dem.
    I vanliga fall är jag rätt bra på att visa känslor, men nu blir jag blockerad på något sätt, då jag får märklig respons när jag talar om dem.

• Anonym

Jag tycker om honom och är kär, och han har förstås många bra egenskaper. Men jag vet inte ens om vi är tillsammans än eller inte, just nu känns allt så jobbigt.

• Anonym
    Bonzan skrev 2009-08-24 21:50:50 följande:
    Jag kan helt känna igen mig i din berättelse. Jag behöver både verbal och fysisk uppmärksamhet för att må riktigt bra. Dessvärre är min man inte mycket nått av det men jag vet att han älskar mig. Vi har ju trots allt varit gifta i 5 år men han var sån från början så jag har väll inte rätt att klaga. Han räddade mig ur ett våldsamt förhållande och är mig egen hjälte trots sin brister på komplimanger och närhet!
    Hade jag vetat på något sätt att han kände samma som jag så hade det varit bättre. Men jag vet ju inte
    Han har sagt från början att han har svårt att prata om känslor, och att han hellre visar dem...
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-08-24 21:52:07 följande:
    Nej, jag tror knappast han älskar mig, än...  Vi har bara träffats i 4½ månad än. Jag vet inte hur han känner, han säger att han har svårt att prata om känslor, men så länge han vill fortsätta träffas så är allt bra, typ. 
    Visst kan man älska någon efter 4,5 månader..........

Prata med honom, säg att du känner dig osäker på honom osv. Att kunna prata med varandra samt ärlighet är det viktigaste i ett förhållande..
  • Anonym

Min kille var likadan men när det gått ett halvår så blev jag trött på det och jag sa åt honom att om det skulle vara så här så vill jag inte ha en relation med honom han ändrade då sitt beteende han kommer från en familj där man inte uttryckt känslor.Men nu är han hur gullig som helst

Svar på tråden Inga komplimanger, ingen bekräftelse