• Anonym

Inga komplimanger, ingen bekräftelse

Har träffat min kille i 4½ månad nu, och jag känner mer och mer att uteblivandet av komplimanger och bekräftelse får mig att känna mig osäker...
    Jag har aldrig fått en endaste komplimang av honom, förutom en gång då han sa att min klänning var fin. Aldrig har han sagt att jag är söt, snygg, eller liknande.
    Inte heller har han uttryckt några känslor.
    Jag är en ganska osäker person i förhållanden, och bekräftelse och uppskattning blir då viktigt.
    Tycker verkligen om honom, men det känns som att jag inte vet vad han tycker om mig riktigt. Visst, han är snäll och omtänksam på andra vis, men ändå.

• Svar på tråden Inga komplimanger, ingen bekräftelse
  • skorpionen80

Visar han att han har känslor för dig? Håller han om dig, tar din hand när ni är ute och går etc? Bryr han sig om dina känslor, dvs tröstar när du är ledsen, tar hans om dig när du är sjuk etc? Verkar han stolt över att få vara med dig; visar han upp dig för släkt och vänner?

• Lyckliga jag2
    Anonym skrev 2009-08-25 07:30:01 följande:
    Min kille var likadan men när det gått ett halvår så blev jag trött på det och jag sa åt honom att om det skulle vara så här så vill jag inte ha en relation med honom han ändrade då sitt beteende han kommer från en familj där man inte uttryckt känslor.Men nu är han hur gullig som helst
    Jag gav mig själv komplimanger.
    Tex: åhh vad fin du är idag, (och jag svarade) nä men tack gubben.

Givetvis när han var i närheten så nu funkar det mkt bättre , han kände väl att han skulle sagt det där..
  • Johannniii

Jag vet precis hur det är, det bästa är att arbeta med dig själv. Han älskar dig och tycker alltid att du är sötast, snyggast och bäst. Du får jobba med dig själv och lära dig att han alltid gör det. Börja med att skriva 5 bra saker om dig varje kväll och läsa det på morgonen. Sedan kan du se dig i spegeln varje morgon och säga "detta är en ny dag, jag är snygg, jag är bra.. avsluta med ett.. liiiife is gooood"

Din pojkvän kanske inte alls är bra på att säga vad han tycker osv. han tänker absolut det om dig, men kanske bara inte klarar av att säga det. Om du visar "osäkerhet" kan han känna det och bli mer och mer inåtvänd när det gäller att uttrycka känslor och vad han känner.

Försök slappna av och inte tänka så mycket. Bestäm dig för att du är störst, bäst och vackrast och att han tycker lika dant! :)

Jag tror på dig!

Lycka till!!

• Mandarina
    Anonym skrev 2009-08-25 07:24:59 följande:
    Visst kan man älska någon efter 4,5 månader..........Prata med honom, säg att du känner dig osäker på honom osv. Att kunna prata med varandra samt ärlighet är det viktigaste i ett förhållande..
    'Bra skrivet!!
  • Anonym

Hade glömt bort att jag startat den här tråden. Uppdaterar lite.
    Nåväl, jag hade inte träffat hans familj och vänner (hans föräldrar visste knappt om mig tydligen), han var inte heller mycket för att hålla i handen, spontana pussar och kramar osv.
    Jag tog upp detta med honom, att jag kände mig osäker på hans känslor för mig då han aldrig sa något och inte var så mycket för fysisk beröring.  Reaktionen blev då att han gjorde slut.  Han sa att han visst hade känslor för mig, men att han inte var så känslosam till personligheten och sättet, och att han kände att jag krävde något av honom som han inte skulle kunna ge så jag blev nöjd.  
    Så nu sitter jag här och ångrar att jag ens förde det på tal. 

• ThomasKBA
    Anonym skrev 2009-09-25 20:07:13 följande:
    Hade glömt bort att jag startat den här tråden. Uppdaterar lite.Nåväl, jag hade inte träffat hans familj och vänner (hans föräldrar visste knappt om mig tydligen), han var inte heller mycket för att hålla i handen, spontana pussar och kramar osv. Jag tog upp detta med honom, att jag kände mig osäker på hans känslor för mig då han aldrig sa något och inte var så mycket för fysisk beröring.  Reaktionen blev då att han gjorde slut.  Han sa att han visst hade känslor för mig, men att han inte var så känslosam till personligheten och sättet, och att han kände att jag krävde något av honom som han inte skulle kunna ge så jag blev nöjd.  Så nu sitter jag här och ångrar att jag ens förde det på tal.
    Varför ??, inte nämt dig för sina paranteser och ni vart ihop i 4 månader , då e något fel, samt vad du skrivit tycker jag inte det låter som ett förhållande alls, Är ju mysigt hålla handen och ut o gå lite som att vara stolt att visa upp den man är ihop med "låter lite dumt men du fattar nog hur jag menar", samt beröring vill man ju ha, sitta kramas, pussas i soffan eller hålla handen , där ser man hur olika vi folk / killar är, man lär sig nåt nytt varje dag, Hoppas du får en bra helg vilket som..

/Thomas
  • Tessideluxe

Men snälla du. Du tror väl inte på allvar att han gjorde slut för att du ville att han skulle visa känslor? Det får du inte tro. Om han varit kär i dig så hade han velat göra dig lycklig och verkligen ansträngt sig för att visa de känslor han haft. Nu blev det bara jobbigt för honom, för han hade inte de känslor du ville att han skulle visa.

Vi passar inte ihop med alla män vi blir kära i. Du behöver en mer uppskattande man. Och nu har du möjligheten att träffa någon som du känner dig mer säker tillsammans med.

Hade glömt bort att jag startat den här tråden. Uppdaterar lite. Nåväl, jag hade inte träffat hans familj och vänner (hans föräldrar visste knappt om mig tydligen), han var inte heller mycket för att hålla i handen, spontana pussar och kramar osv. Jag tog upp detta med honom, att jag kände mig osäker på hans känslor för mig då han aldrig sa något och inte var så mycket för fysisk beröring.  Reaktionen blev då att han gjorde slut.  Han sa att han visst hade känslor för mig, men att han inte var så känslosam till personligheten och sättet, och att han kände att jag krävde något av honom som han inte skulle kunna ge så jag blev nöjd.   Så nu sitter jag här och ångrar att jag ens förde det på tal. 
  • Anonym (AnnaS)

Prata med honom! Fråga vad han tycker. Kommunikation är det viktigaste i ett förhållande.

• Anonym
    Hade glömt bort att jag startat den här tråden. Uppdaterar lite. Nåväl, jag hade inte träffat hans familj och vänner (hans föräldrar visste knappt om mig tydligen), han var inte heller mycket för att hålla i handen, spontana pussar och kramar osv. Jag tog upp detta med honom, att jag kände mig osäker på hans känslor för mig då han aldrig sa något och inte var så mycket för fysisk beröring.  Reaktionen blev då att han gjorde slut.  Han sa att han visst hade känslor för mig, men att han inte var så känslosam till personligheten och sättet, och att han kände att jag krävde något av honom som han inte skulle kunna ge så jag blev nöjd.   Så nu sitter jag här och ångrar att jag ens förde det på tal. 
    Nej, jag tror absolut inte att han gjorde slut av den anledningen, men han såg det som ett bekvämt skäl att skylla på. Han var helt enkelt inte så intresserad av dig. Och på ett sätt är det bra, för då kan du hitta någon som du passar bättre ihop med!
  • Anonym

Ni har säkert rätt.  Han sa att det berodde på att han inte ville gå runt och känna sig otillräcklig hela tiden, och att han faktiskt visat känslor på andra sätt.  Men han borde inte gett upp så lätt ändå, tycker jag.

• Hillbillie

Det var lite taskigt av honom att lägga det på dig, tycker jag. Det är väl en rimlig önskan att man vill bli bekräftad och uppskattad av sin partner! Det låter som han fick en anledning att göra slut, fast det nog i själva verket var så att han inte hade tillräckligt starka känslor.

Så egentligen är det ju bara bra, även om det gör ont ett tag nu. Du hittar snart nån som du passar bättre ihop med!

• Anonym

Han tyckte att jag varit sur och kort i tonen den sista tiden, det var jag inte själv medveten om faktiskt, men det stämde säkert, eftersom jag inte var helt nöjd med förhållandet. Han frågade vad det var, och jag sa hur jag kände, och då gjorde han slut.
    Lite skillnad om jag jämför med killen jag var tillsammans med innan, som varje dag lät mig förstå att han ville dela sitt liv och framtid med mig, och in i det sista försökte få vårt förhållande att fungera.

• Anonym

Det var förra helgen han gjorde slut. Saknar honom så jag kan gå sönder, detta är första helgen på ett halvår som jag inte är med honom
    Men jag har inget annat val än att acceptera situationen.

• ThomasKBA
    Anonym skrev 2009-09-26 21:08:20 följande:
    Det var förra helgen han gjorde slut. Saknar honom så jag kan gå sönder, detta är första helgen på ett halvår som jag inte är med honom Men jag har inget annat val än att acceptera situationen.
    Nä precis, bara gilla läget, inte kul alltid men vad gör man, sitter typ i samma sits, inget skoj vara själv, men men, man lär väl sig stå ut haha. Hoppas din helg var bra, hade själv tjejkompis nere och fikade, vart trevligt..

/Thomas
  • Anonym
    ThomasKBA skrev 2009-09-27 20:13:06 följande:
    Nä precis, bara gilla läget, inte kul alltid men vad gör man, sitter typ i samma sits, inget skoj vara själv, men men, man lär väl sig stå ut haha. Hoppas din helg var bra, hade själv tjejkompis nere och fikade, vart trevligt.. /Thomas
    Min helg kunde definitivt ha varit bättre, men det är bara att vänta ut den här jobbiga perioden. Tar ju tid också att vänja sig från tvåsamhet till ensamhet.
    Han var en väldigt bra vän och vi hade mycket kul ihop, så det känns väldigt tomt och tråkigt nu
    Hoppas du får en bra vecka!
  • ThomasKBA
    Anonym skrev 2009-09-27 20:58:16 följande:
    Min helg kunde definitivt ha varit bättre, men det är bara att vänta ut den här jobbiga perioden. Tar ju tid också att vänja sig från tvåsamhet till ensamhet.Han var en väldigt bra vän och vi hade mycket kul ihop, så det känns väldigt tomt och tråkigt nu Hoppas du får en bra vecka!
    Tack detsamma, skall ha min dotter på tisdag så längtar redan , Jo förstår dig, ända tipset jag kan komma med, är att gär saker du tycker om, Ta en promenad, titta på en bra film, eller umgås med vänner, fika mm mm, så du är upptagen och inte tänker, Själv grubblar jag massa när jag e ensam och det blir oftast inte bra, bättre ha nåt o göra eller folk omkring sig...Önskar dig en Trevlig Vecka, och du kommer fixa detta...

/Thomas
Svar på tråden Inga komplimanger, ingen bekräftelse