• Anonym (?)

6 månaders bebis,något fel?

Hej min dotter är6 månader snart 7 och slår sig med högra handen hårt på bröstet..någon som har den erfarenheten av barn?

• Svar på tråden 6 månaders bebis,något fel?
  • PartyMolly

Inte att hon slår sig på bröstet men att hon gärna viftar med armarna å bankar i bord å så med saker

• Anonym (?)

Okej..man är ju så orolig för allt! hon verkar helt frisk och så men jag tänker på sådana saker som cp skada? kanske är helt normalt det här men det är mitt första barn.

• PartyMolly

mitt oxo.. viftar hon med armarna annars eller slår hon sig bara för bröstet???
    Har du pratat med din BVC tant??

• Anonym (Inget udda)

Barn får för sig konstiga saker ibland. Tycker du det ser obehagligt när hon gör så är det bara att ta hennes hand och pussa på eller busa så att hon får fokus på något annat.

Min äldsta son hade en period då han satt och slog huvudet i väggen. Han är i högsta grad frisk och välmående (och med tanke på att han började läsa som 3 åring så är jag inte orolig för några bestående hjärnskador). Mitt yngsta barn BITER sig i foten när han är trött.

• Anonym (?)

ja hon viftar på armarna också.jag ska på läkarbesök med henne på torsdag så det passar ju att fråga då.

• En helt vanlig mamma

haha, min 5 månaders pojk har börjat slå sig med höger hand i blöjan...antar att han bara övar upp armmuskulatur och att kontrollera dem..ser ganska roligt och ont ut..

• PartyMolly

ja gör det.. det är alltid bra att fråga å stilla sin oro.. Förta barnet är ju allt konstigt, tycker jag iaf!

• Anonym (?)

hehe ja kanske är så..nu när jag sitter med henne mellan mina ben så slår hon ju på mina knän ,hon kanske utforskar vad hon kan

• PartyMolly
    Anonym (?) skrev 2009-08-24 23:29:11 följande:
    hehe ja kanske är så..nu när jag sitter med henne mellan mina ben så slår hon ju på mina knän ,hon kanske utforskar vad hon kan
    Det är säkert en utvecklings grej.. Zelda satt å slog sin napp i bordet idag i 5 minuter.. Sen satt hon å viftade med skallran i pölen i 5 minuter. Såg ut som ett ryck men hon gör så när hon är glad som sagt... eller leker {#lang_emotions_laughing}
  • Anonym (?)
    PartyMolly skrev 2009-08-25 22:24:38 följande:
    Det är säkert en utvecklings grej.. Zelda satt å slog sin napp i bordet idag i 5 minuter.. Sen satt hon å viftade med skallran i pölen i 5 minuter. Såg ut som ett ryck men hon gör så när hon är glad som sagt... eller leker
    Nu är jag lungnare :) det är nog bara en ny grej hon gör :)
  • PartyMolly
    Anonym (?) skrev 2009-08-25 22:29:49 följande:
    Nu är jag lungnare :) det är nog bara en ny grej hon gör :)
    Glöm nu inte å prata med BVC i morgon!! Så ska du se att allt blir bra.. {#lang_emotions_smile}
  • Gravid 89

Min son gör exakt så ibland (dunkar sig hårt i bröstet) och det är inget att vara orolig för...

Jag har märkt att min son har börjat göra så senaste månaden, antingen när han är riktigt glad och upplivad, eller när han leker

• Gravid 89

Gravid 89 skrev 2009-08-26 23:28:03 följande:

Min son gör exakt så ibland (dunkar sig hårt i bröstet) och det är inget att vara orolig för... Jag har märkt att min son har börjat göra så senaste månaden, antingen när han är riktigt glad och upplivad, eller när han leker
    Glömde tillägga att sonen blir 6 månader snart.
  • Anonym (?)

Gravid 89 skrev 2009-08-26 23:28:21 följande:

Gravid 89 skrev 2009-08-26 23:28:03 följande:
    Glömde tillägga att sonen blir 6 månader snart.
    Vad skönt att höra! :) då är det nog ett normalt beteende :) , tack för svaret
Svar på tråden 6 månaders bebis,något fel?