• 2 prinsar 1 prinsessa

tycker du en kille kan ha ring på lillfingret?

tänkte ge sambon en ring med barnens namn ingraverade i födelsedagdpresent.
    vet inte vilket finger jag ska köpa ringen till alltså str på den. jag själv tycker det är fint med ring på lillfingret men kan en kille ha det?

• Svar på tråden tycker du en kille kan ha ring på lillfingret?
  • petsod

Den enda gången jag tycker att det är ok är om det är en vapenring. Vanliga klackringar eller annat är inte snyggt på killars lillfingar men ts gör självklart som du vill.

• Blommiga tjejen

ja såklart man kan!

• Moonis

Endast förlovningsring och tumring tycker jag är snyggt på killar.

• Anna Sui

Det väljer ni helt själva. Vad tycker ni är fint? Själv tycker jag det är jättefult med ringar på andra fingrar än ringfingrar och långfingrar och det oavsett vilket kön fingrarna tillhör.

• rosyposy

Klart han kan ha det, om han är Sopranos-maffia-wannabe med håriga fingrar och stor mage och kläder i polyester. Annars går det inte.

• Anova

Jag tycker att det kan vara snyggt, om killen gillar smycket är det en perfekt present.
    Hellre lillfingerring än en tumring. Lillfingerring känns mer "vuxet" på något sätt.

• Indillia

Frågan är väl snarare om han är den sortens person som kommer bära en lillfingerring?

• Frk Svår
    Indillia skrev 2009-08-25 11:18:01 följande:
    Frågan är väl snarare om han är den sortens person som kommer bära en lillfingerring?
    Exakt. Själv hör jag till dem som tycker att en klocka är det enda smycke en kille bör bära (undantagsvis förlovnings-/vigselring).
  • 2 prinsar 1 prinsessa
    Indillia skrev 2009-08-25 11:18:01 följande:
    vilken sorts kille kan bära det då?
  • Indillia
    2 prinsar 1 prinsessa skrev 2009-08-25 11:25:58 följande:
    vilken sorts kille kan bära det då?
    Om han har den personligheten, tycker han om att ha ringar?
  • Jesster

Jag tycker att det är skitfult med ringar på män som inte är förlovningsringar/vigselringar. Speciellt lillfingret

Det finns ju så snygga andra namnsmycken som tuffare armband och halsband.

Den som söker han finner - www.google.se
Svar på tråden tycker du en kille kan ha ring på lillfingret?