• Anova

Till skeptikerna: Var tar mitt medium sin information ifrån.

Menar du att vi skeptiker ska tro på medium bara för att du upplevt att positiva saker och skriver om det på internet?

• Anova

vill ha fler barn skrev 2009-08-25 12:10:19 följande:

Jag menar att eftersom ni skeptiker ohämmat lägger er i alla diskussioner och påstår er veta att det inte finns medialitet.Så varsågod... bortförklara detta.
    Det blir väl omöjligt eftersom vi känner varken dig eller sk. mediumet, vi har dessutom inte varit med på någon av era träffar.

Ditt vittnesmål har väl lite validitet i en generell mening?
  • Anova

Semper Idem skrev 2009-08-25 13:43:42 följande:

Hela iden med att medium talar om sådant du redan vet är ju dödfödd. Varför vill du få reda på sådant du redan vet?Är det så patetiskt att medium spenderar massa tid med att få dig att tro på dem istället för att verkligen tala om något intressant?
    Det är väl sånt som folk tycker är spännande? (att berätta något som man redan vet)

Jag ser personligen inget intresse i medium.. Varken personligt eller vetenskapligt.
  • Anova

Min mormor var till ett medium då hon var ung, hon fick veta att hon skulle få många barn och bli lämnad av sin man då barnen var små. Hon fick tre (vilket var väl "normalt" på 40-talet) och var tillsammans med deras far tills han gick bort 82 år gammal.

Varför stämmer det då för vissa och inte för andra?

Svar på tråden Till skeptikerna: Var tar mitt medium sin information ifrån.