Inlägg från: Pretty Banana |Visa alla inlägg
  • Pretty Banana

Till skeptikerna: Var tar mitt medium sin information ifrån.

1. Hjarnan ar valdigt benagen att sortera bort och glomma information som inte ar viktig. Det var 10 ar sedan du traffade detta medium, och formodligen ar det sa att du bara kommer ihag det som stamt och har fortrangt resten.

2. Namn pa syskon och platser man bott pa och sadana saker ar valdigt latt att kolla upp i Sverige pga offentlighetsprincipen.

3. Om man ar overtygad om att nagonting ska ske i framtiden, forsoker man omedvetet fa det att ske. Har mediumet t.ex. sagt att du ska gifta dig med en blond man, har du formodligen undermedvetet latit bli att intressera dig for brunetter, osv.

4. Om tankelasning och sadant faktiskt var mojligt, hade det valdigt latt kunnat "bevisas" vetenskapligt. Trots att manga seriosa forsok till detta utforts, har endast mottsatsen kunnat bevisas.

• Pretty Banana
    vill ha fler barn skrev 2009-08-25 12:32:07 följande:
    Skitsnack som vanligt. Läs Trådstarten och svara utifrån den. Hur kan en människa ta reda på vad min barndomsvän heter och beskriva vad vi gjorde via en offentlighetsprincip. Skeptikerna faller på eget grepp!
    Jag laste tradstarten, och som jag skrev:
    "Hjarnan ar valdigt benagen att sortera bort och glomma information som inte ar viktig. Det var 10 ar sedan du traffade detta medium, och formodligen ar det sa att du bara kommer ihag det som stamt och har fortrangt resten."

Det ar ocksa vanligt att hjarnan i efterhand gor om och vinklar information sa att ens minne av en handelse inte stammer overens med verkligheten. Detta fenomen har nog de flesta markt av nagon gang - om tva personer varit med om samma handelse och aterberattar den flera ar senare sa ar berattelserna ofta valdigt olika, och bada manniskorna ar helt sakra pa att deras berattelse ar den ratta.
Svar på tråden Till skeptikerna: Var tar mitt medium sin information ifrån.