Inlägg från: pearshapedbastard |Visa alla inlägg
  • pearshapedbastard

Till skeptikerna: Var tar mitt medium sin information ifrån.

Med tillgång till en transkription av hela TS samtal med mediet (video ännu bättre) är jag till 99% säker på att vi skulle kunna reda ut precis hur det gick till. Får vi sedan exakt den information hon fick på förhand så kan vi nog bena ut resten oxå.

Mummy skrev 2009-08-25 14:14:00 följande:
    Jag var hos ett medium/spåtant en gång och det var faktiskt kusligt. Jag hade inte lämnat några uppgifter mer än att jag hette Jennie. Inte efternamn, telefonnummer eller vart jag bodde. När hon började sa hon "Din pappa är död men din mamma har träffat en ny nu", vilket stämde. Och så sa hon att hon såg att jag skulle bli gravid i januari och att vi skulle få en pojk i oktober. Jag blev gravid i januari (Var där i december) och fick BF den 26 oktober. Dock kom han några dagar senare och är född 1/11
    Hur kontaktade du henne? Flaskpost? Om du ringde eller skrev brev så finns det ju åtminstone möjligheter att göra lite reasearch med ett förnamn.
  • pearshapedbastard
    Mummy skrev 2009-08-25 14:39:03 följande:
    Jag ringde från skyddat nummer. Tror dock inte hon har några hightech-prylar hemma för att söka reda på folk med skyddat nummer, då det var en äldre tant som bodde i skogen Har samtalet på band, då hon spelar in så man får med sig hem
    Behöver inga hitech prylar. Det kostar en slant men man kan ofta beställa spårning av samtal hos operatören. Ett par hundra spänn är väl en lagom omkostnad för en bedragare.

www.telia.se/privat/katalog/VisaProdukt.do
  • pearshapedbastard

R Franklin skrev 2009-08-27 07:33:13 följande:

"There is an art, it says, or rather, a knack to flying. The knack lies in learning how to throw yourself at the ground and miss. Pick a nice day, suggests, and try it. The first part is easy. All it requires is simply the ability to throw yourself forward with all your weight, and the willingness not to mind that it's going to hurt. That is, it's going to hurt if you fail to miss the ground. Most people fail to miss the ground, and if they are really trying properly, the likelihood is that they will fail to miss it fairly hard. Clearly, it is the second part, the missing, which presents the difficulties. "
    Guiden är populär här just nu!
  • pearshapedbastard

vill ha fler barn skrev 2009-08-27 10:14:47 följande:

Dessutom har jag googlat och det finns sannerligen inte skrivet någonstans om vad min barndomsvän heter. Jag hittar ingenting om mig på nätet. Så välbesökt som detta medium är så har hon verkligen inte tid att vara privatspanare på sina kunder. I ljuset av vad hon tar per sittning har hon inte heller råd att anställa folk till det. För att ta reda på vad min barndomsvän hette och vad vi gjorde måste det gå åt en jäkla massa spaning och intervjuer bland de som bor i den kommunen. jag hade flyttat därifrån många många år tidigare. Hur skulle privatspanare kunna ta reda på vem som sagt just denna kommentaren? Den personen hade då fått gräva upp ett lik och få det att prata. jag tror inte gemene man har råd att gå till ett medium med sådana utgifter. jag tror inte heller att ett medium sätter till så mycket pengar för att bedriva spaning på kunderna..... för att sedan arbeta i det tysta. Jag tror inte att skatteverket heller har någon aning om kommentaren som fällt mot mig. jag tror inte heller att folkbokföringen vet vad min barndomsvän heter eller vad vi brukade göra. VAR har hon då hört detta?
    Gå dit igen, dokumetera hela förfarandet och presentera dokumentationen. Med endast din utsaga kan ingen komma med annat än kvalificerade gissningar.

Vad exakt var den berömda kommentaren då?
  • pearshapedbastard

vill ha fler barn skrev 2009-08-27 11:15:15 följande:

jag tänker inte gå in på detaljerna för det har ni inte med att göra.
    Hur många namn finns det?
    Har din vän ett väldigt ovanligt namn?
    hur mång alekar finns det? (sic)
    Lekte ni en ovanlig lek?
    Hur många kommentarer har man hört i sitt liv? Hur kan hon välja ut en och citera den ordagrant?
    Var det en unik kommentar? Något som ingen annan sagt? Var det en kommentar som många andra har hört från någon av sina vänner?
    Jag är nyfiken på hur skeptikerna bortförklarar detta men hittils ingenting. Bara tramsiga inlägg.
    Förnuft är rätt tramsigt jämfört med vilda antaganden om övernaturliga förmågor...
Svar på tråden Till skeptikerna: Var tar mitt medium sin information ifrån.