Inlägg från: Semper Idem |Visa alla inlägg
  • Semper Idem

Till skeptikerna: Var tar mitt medium sin information ifrån.

Anova skrev 2009-08-25 13:37:19 följande:
    Det blir väl omöjligt eftersom vi känner varken dig eller sk. mediumet, vi har dessutom inte varit med på någon av era träffar. Ditt vittnesmål har väl lite validitet i en generell mening?
    Hela iden med att medium talar om sådant du redan vet är ju dödfödd. Varför vill du få reda på sådant du redan vet?

Är det så patetiskt att medium spenderar massa tid med att få dig att tro på dem istället för att verkligen tala om något intressant?
  • Semper Idem

vill ha fler barn skrev 2009-08-26 13:35:30 följande:

Var får hon nys om en kommentar som fällts och som sårat mig och säger namnet på den som sagt det?
    Hon får det från dig. Men hon får dig att tro att det är hon som kommer på det.
  • Semper Idem

vill ha fler barn skrev 2009-08-27 09:58:21 följande:

Hon kom t.ex inte med 35 olika kommentarer jag kunde välja mellan. Hon sa en rak kommentar ... samma som naglat sig fast i mitt hjärta. Hon sa NAMNET på den personen.
    Händelsen hade inträffat. Informationen fanns där. Du kom t.ex själv ihåg det. Det blir ju inte intressant förrän ett medium talar om något du inte visste. Varför talar medium om en massa saker som folk redan vet. De kan ju tala om vem Jack the Ripper var istället. Av någon anledning verkar de inte klara av just sådant som ingen vet.
  • Semper Idem

vill ha fler barn skrev 2009-08-27 10:14:47 följande:

VAR har hon då hört detta?
    Ok, återge hur konversationen gick till så skall vi tala om hur hon lurade informationen ur dig.
  • Semper Idem

vill ha fler barn skrev 2009-08-27 11:50:06 följande:

Man får rabbla en herrans massa namn för att komma till vad min barndomsvän heter.
    Att det blev just din barndomsvän beror på att det var det namnet hon råkade nämna. Hade hon valt ett annat namn hade du suttit här idag och sagt att det var fantastiskt att hon kände till din gamla skolfröken.
  • Semper Idem
    Hjartesjalen skrev 2009-08-28 08:52:05 följande:
    Hur har reaktionen varit om du ej betalat dom efterat o har dom kravt betalning av dig i alla fall, aven om det dom sagt inte stammer?
    Bra fråga Hjartesjalen. Och som det ofta är med bra frågor blir de ofta obesvarade
Svar på tråden Till skeptikerna: Var tar mitt medium sin information ifrån.