• anna3

Beroende av märkeskläder...

Hjälp!!

Jag har blivit beroende av märkeskläder till min dotter som är 4 månader. Kan inte tänka mig att köpa annat än Esprit och Po.P. Har dessutom beställt en Dolce&Gabbana-body som jag fick idag med posten... Kostade 360:- För en body!!

Jag tycker ex H&M-kläderna är jättefina men jag köper dem inte
    Till mig själv köper jag bara märkeskläder om det är på rea annars gärna kläder från H&M.

Det börjar nästan bli pinsamt när kompisar poängterar att hon har bara märkeskläder.

Är det fler som har det här beroendet? Det blir dyrt om jag fortsätter så här, men jag ser framför mig alla fina Esprit-kläder jag kommer köpa när hon är äldre. Dom är ju så fina!!

Varför gör jag så här?

• Svar på tråden Beroende av märkeskläder...
  • Lovasraramamma

jag köper oxå gärna snygga kläder åt Lova men inte bara märkes. men har hon tex mexx känner jag mej extra nöjd om man är i en förskola eller nåt.

jag har oxå illusioner om att se henne snyggt klädd jämt. vet ej om det beror på att jag som barn-nog va hel å ren å så...men kanske inte modern alla gånger.

• Moj Katile

Försök bryta det nu innan hon e stor nog å förstå va märkeskläder e för något för då kommer du få problem!
    Ditt barn mår säkert lika bra i en 40 kr body från hm
    Å om jag ska vara ärlig så tycker jag inte att man ser nån skillnad förutom ett liiiitet märke!

• snart tre

Äsch - vad spelar det för roll om du älskar märkeskläder och dissar H&M. Tycker du ska köpa vad du vill och njuta av det - det är väl en prioriteringsfråga vad man väljer att köpa. Och inget att skämmas över tycker jag

• cornelias mamma

mexx, mexx, mexx ! o inget annat!

• anna3

Skönt att det finns fler som jag Men samtidigt är det så dumt!

Min brorsa är likadan, hans son har bara märkeskläder (och det har han o hans fru oxå visserligen) min brorsa måste ha smittat mig!!

• Anna D

Oskar fick kläder från BabyGAP i dop-present! Såå söta...visst vill man sticka ut lite och inte ha "likadana som alla andra"...

• vadskajaghetadå

jag skulle aldrig köpa en vanlig t-shirt åt oscar för en massa pengar då jag vet hur förstörd den endå blir av alla fläckar...

• anna3

Anna D: åååhh

sannispannisen: du har så rätt, så rätt, jag måste lugna ner mig innan det går för långt.

• Lovasraramamma

nej de har man rätt i. köpte en esprit t shirt för nästan 150 kr. å den va...ja den va fläckig direkt å förstörd..eeeh

• vadskajaghetadå

men de är ofta fina och så,,bara att jag är så dålig på att blötlägga kläderna så jag har fått kasta en massa kläder
Svar på tråden Beroende av märkeskläder...