• anna3

Beroende av märkeskläder...

Hjälp!!

Jag har blivit beroende av märkeskläder till min dotter som är 4 månader. Kan inte tänka mig att köpa annat än Esprit och Po.P. Har dessutom beställt en Dolce&Gabbana-body som jag fick idag med posten... Kostade 360:- För en body!!

Jag tycker ex H&M-kläderna är jättefina men jag köper dem inte
    Till mig själv köper jag bara märkeskläder om det är på rea annars gärna kläder från H&M.

Det börjar nästan bli pinsamt när kompisar poängterar att hon har bara märkeskläder.

Är det fler som har det här beroendet? Det blir dyrt om jag fortsätter så här, men jag ser framför mig alla fina Esprit-kläder jag kommer köpa när hon är äldre. Dom är ju så fina!!

Varför gör jag så här?

• Svar på tråden Beroende av märkeskläder...
  • Monia

Cilla R: Tack! är det i Stockholm? Jag bor i Helsingborg och har inte sett D&G här

• Mamma2001

ja vi har haft dyra märkesjeans etc till min son.... Däremot håller jag inte med om att Noadded sugar m.fl är märkeskläder i så fall
    DKNY,Dior m.m visst är mera märkeskläder än andra! Mexx,Esprit etc är märkeskläder de med men håller med,inte dyyyra kläder

• Mamma2001

tycker inte alls 200kr och uppåt är dyrt för barntröjor/toppar
    Hur många ställen kostar inte tröjor över 200kr?! -hihi är de finare kläder och märkeskläder för att de bara kostar 200 och uppåt? ~skratt~

Jag menar PoP kläderna jag köper till vår son i hans strl är från 200 kr och upp!

• Norpan81

köper både märkes och billigt, huvudsaken är ju att barnet har kläder på kroppen! Tycker inte man ska skämmas åt något håll, alla har vi olika förutsättningar och vill ( väl alla?) våra barns bästa!

• Hallonmopeden

Jag slutade köpa märkeskläder till mig själv när jag blev mamma, tyckte inte jag hade råd. Och därmed blir det sällan märkeskläder till mina söner heller. Tycker inte det är värda sina pengar. Tycker inte kvalitén på PoP är särskilt bra och t.ex. Mexx-kläderna är ju bara korta och breda, värdelösa!! Nej, jag lägger hellre pengar på annat!

• Snyltan

pop är min favorit samt esperit som håller länge i strl alltså 62 kan min lille kille fortfarande ha som är 4½ mån när det gäller byxor... Men jag handlar hos pop för det är snyggt och bra kvalité . lindex köper jag gärna bodysarna, för 175 hos pop oftast för en bodys som tvättas 511 ggr blir så ful.

• Cilla R

Monia

Ja det ligger i Sthlm, vet ej om man kan beställa över nätet.

• Jillisen

Min mor hade en bekant som jobbade på esprit så vi fick skitmycket "utgångs kläder" snacka om man hade mycket vanliga t-shirtar i esprit? jag tror det ändras när någon påpekar hur korkat det e att pröjsa 360 för EN body...

• Millenium

Personligen skulle jag aldrig köpa märkes kläder åt min son, men som dom brukar säja smaken är som baken delad. Kan ju bli problem om barnet när det blir störra ställer krav att bara få märkeskläder.

• lajjalo

för min del tycker jag det känns lite äckligt att köpa märkeskläder till barn. jag vill förmedla till mina ungar att man duger som man är, att kläder är sekundärt och att det vi har på kroppen är ett skydd för huden. med det menar jag inte att våra barn är sjaviga, eller fult klädda. de ser ut som jag tycker barn ska -hela, rena och med kläder som passar för lek, regn och rusk.
    mina döttrar är nu tio och går i en innerstadsskola på södermalm här i stockholm. där går barnen till alla de där man ser på tv, bio och läser om i tidningarna. och vet ni vad? deras ungar ser precis likadana ut som alla andras! ärvda kläder, h&m, pop och lite ny-lyx från utlandet. det tycker jag är så skönt! jag tror det skapar en väldigt avslappnad inställning till utseende och det är vad jag vill lära mina barn främst av allt.
    min bror bor med sina barn i en småstad i skåne, där är det stenhårt tryck på ungarna och vad de har på sig. jag blir mörkrädd...
    våra pengar som för all del räcker till märkeskläder åt fyra ungar, har vi betydligt roligare för. att betala plenty för att knalla omkring med ett speciellt namn på etiketten i tröjan känns ganska innehållslöst.

Svar på tråden Beroende av märkeskläder...