• Sunstar83

Erfarenhet av Juristjouren, bra eller dålig?

Jag står inför behovet att driva en vårdnadstvist kring min son och jag har nu börjat se över vart jag ska vända mig. Jag fick kontakt med Juristjouren (www.juristjouren.se) och fick vad jag upplevde som väldigt bra respons och goda råd. Men jag vill ändå höra mig för här på FL om det finns några som har erfarenhet av Juristjourens hjälp och insatser.

Jag vill höra allt ni har att säga om Juristjouren, gott och ont, så jag på så vis kan skapa mig en bild om hur jag ska gå vidare, om jag ska anlita dem eller en advokatfirma istället.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Erfarenhet av Juristjouren, bra eller dålig?
  • jagharbyttnick

GRYMT bra!!!
    Det var där igenom som jag fick tag på min advokat (fick tips från en medarbetare på juristjouren) och det har gått väldigt bra hitintills.
    En mycket kompetent advokat precis som juristerna på juristjouren!

Lycka till!

• Sunstar83
    jagharbyttnick skrev 2009-08-25 13:47:59 följande:
    GRYMT bra!!! Det var där igenom som jag fick tag på min advokat (fick tips från en medarbetare på juristjouren) och det har gått väldigt bra hitintills. En mycket kompetent advokat precis som juristerna på juristjouren! Lycka till!
    Men du anlitade inte en av deras jurister utan en advokat som dem rekommenderade eller?
  • Thursday

Ett tips är att fundera kring hur det hela ska betalas. Om t.ex. ditt fösäkringsbolag ska kopplas in, eller du tänker ansöka om rättshjälp, så är det inte säkert att de godkänner någon som inte är advokat. De kan göra det, men det är värt att kolla upp först.

• Sunstar83
    Thursday skrev 2009-08-25 17:37:51 följande:
    Ett tips är att fundera kring hur det hela ska betalas. Om t.ex. ditt fösäkringsbolag ska kopplas in, eller du tänker ansöka om rättshjälp, så är det inte säkert att de godkänner någon som inte är advokat. De kan göra det, men det är värt att kolla upp först.
    Ah okej, det kan ju så klart vara bra att veta! Iofs så gav dem beskedet på Juristlinjen att dem skulle ordna med ansökan till rättshjälpen och att det inte skulle vara några problem, men självklart värt att kollas upp.
  • Thursday
    Sunstar83 skrev 2009-08-25 19:44:08 följande:
    Ah okej, det kan ju så klart vara bra att veta! Iofs så gav dem beskedet på Juristlinjen att dem skulle ordna med ansökan till rättshjälpen och att det inte skulle vara några problem, men självklart värt att kollas upp.
    Man kan ringa till Rättshjälpsmyndigheten och kolla om juristen blivit godkänd tidigare, alt. till sitt försäkringsbolag.
  • Sunstar83
    Thursday skrev 2009-08-25 19:45:49 följande:
    Man kan ringa till Rättshjälpsmyndigheten och kolla om juristen blivit godkänd tidigare, alt. till sitt försäkringsbolag.
    tack, det ska jag göra!
  • jagharbyttnick
    Sunstar83 skrev 2009-08-25 13:49:28 följande:
    Men du anlitade inte en av deras jurister utan en advokat som dem rekommenderade eller?
    Ja eftersom jag befinner mig i skåne så fick jag min advokat rekommenderad därifrån.
    Men innan dess så var jag väldigt mycket i kontakt med Svante Brunnberg (?) som jobbar där.
Svar på tråden Erfarenhet av Juristjouren, bra eller dålig?