• Hjotronblomman

Stabil men lätt barnvagn

Är det någon därute som kan ge tips på en bra sittvagn?
    I dagsläget har jag Brio sing men är fruktansvärt besviken på den, Liggläget i sittdelen är katastrof och det går inte att skydda barnet mot solen då soffletten är minimal, hjulen är så dåliga att hela vagnen vibrerar när man går på annat underlag än asfalt. Jag är nu på jakt efter en ny vagn till min 6 månaders son. Den ska vara ganska lätt, klara av att gå på grusvägar, ha tillräckligt stor sofflett så man slipper problem med solen hela tiden. Då jag bor mitt i stan så är det även ett + om den är lättkörd i affärer. Det måste även finnas möjlighet att köpa till liggdel om man skulle få en till bebis i framtiden. Då vi redan lagt ut mycket pengar på barnvagn så får den nya gärna vara i budgetklassen.
    Många krav men kom gärna med förslag så jag vet vad jag ska börja titta efter.

• Svar på tråden Stabil men lätt barnvagn
  • Zelmilainen

om du vill ha en fyrhjuling finns det en vagn som heter xadventure crossover fron www.rollabout.se den är kanske inte jätteliten och lätt, men ack så smidig ändå. dden är gjord för att köras i terräng. dock är sittdelen bara framåtvänd.

Vill ha bebis nuuu!!!
  • pussgurkan86

jag har köpt en carena (swing tror den heter) och den är trehulig men väldigt stabil, otroligt lätt att köra då jag går ut och går mycket, går även mycket i stan. den har även sufflett som går att fälla ner så inte h*n får solen i ögonen.

jag rekommenderar den här vagnen + den kostar 2500 kr och det är verkligen inte dyrt.

• Hjotronblomman

Ah..tack för tipsen, båda verkar intressanta. Ska ut på stan och kolla i morgon.

• Miss E

Annars finns nya modellen av Britax Vogour 4+.

Stor ny suflett, täcker hela, vindöverdrag, sittdel som går att fälla till fullt liggläge, 5punkts-bälte, förstärkt schassi och lätt!
    Framhjulen går att låsa så det är lätt att gå på dom mesta underlagen, och sittdelen är lätt att "klicka" av och ha både framåtvänd och bakåtvänd!

♥(¯`°?.¸ ღ♥ Leo, Mitt Hjärta, Mitt Allt. ♥ღ ¸.?°´¯)♥
  • Hjotronblomman

Den ser jätte fin ut men tyvärr ser det ut som den har samma typ av hjul som min Brio och då kan man bara gå i city med den, vill även kunna gå på grusvägar
    .

• LovisaTilda

Baby Travel jogger, kan ju tyvärr bara ha den framåtvänd men går att ha från nyfödd med citykorg =) Rejäla däck och bra suflett...har den fast som dubbelvagn. Har köpt till en "extrasuflett" också (från teutonia) som ska passa alla vagnar. Toppen då man har en liten i som sufletten inte täcker!

Svar på tråden Stabil men lätt barnvagn