Inlägg från: Dr Mupp |Visa alla inlägg
  • Dr Mupp

För fet för att flyga?

Tar man upp mer än plats ska man betala för två. Eller så får man banta så man får plats i ett säte. Jag har betalat för min plats och förväntar mig få använda hela.

• Dr Mupp
    LyckligaFruN skrev 2009-08-29 08:17:28 följande:
    För GBP:er är ju tok-billiga operationer... och enligt mig är de fasen nästan gratis idag, man betalar 100 kr ett läkarbesök och ungefär 3 vårddygn. Inte så dyrt precis. Sen ska man ju också komma ihåg att det är en livsfarlig och stor operation, som INTE ska göras i plastikkirurgiskt syfte, vilket jag anser att många gör idag. Vill man verkligen gå ner i vikt så kan (åtminstone 90%) gå ner genom att banta/äta nyttigare/motionera osv osv. GBP är en operation som jag som skattebetalare INTE stödjer.. tycker dessa operationer ska göras privat.
    Håller med.
  • Dr Mupp
    Lotlas skrev 2009-08-30 10:02:32 följande:
    Vi diskuterade just den frågan här hemma. Vi ska ut och resa i höst och jag satt och funderade på hur det blir om man hamnar bredvid en fet person som tar upp en del av mitt säte också. Kan man kräva att få byta plats? Jag har ju betalat för ett helt säte, inte för att sitta och bli borttryckt av någon som inkräktar på min betalade plats. Det är väl kanske främst det som gör att jag ibland tycker att feta ska betala för två stolar; att det är andra som drabbas av att de tar upp mer än ett säte...
    Jag hade krävt annan plats.
  • Dr Mupp
    klocka skrev 2009-09-16 11:14:44 följande:
    Det är rätt stor skillnad på att störas tillfälligt av skrikande barn och få sin hälsa förstörd. Läs här om en passagerare som fick 20000 dollar i kompensation för att ha suttit bredvid en fet person på en lång flygning. Hon hade fortfarande hälsoproblem två år senare. news.bbc.co.uk/1/hi/wales/2346319.stm
    Egentligen är det ju tjockisen som borde betala skadestånd till henne. Det är ju inte flybolagets fel att tjokisen inte kunde tänka och därmed beställa två säten.
  • Dr Mupp
    Jappen skrev 2009-09-22 20:10:48 följande:
    Är du fet-varsågod! Men förvänta dig inte att du får ta upp en del av min plats på planet för den sakens skull!! Jag har suttit med en 8 månaders bebis i knät brevid en herre i 200 kilos klassen mellan Stockholm-London och det var något utav det jävligaste jag varit med om. Personen brevid mig på andra sidan uppskattade INTE att både jag och bebis fick hänga över honom i princip hela resan. Jag var så arg så jag kokade när jag steg av och flygvärdinnorna kom fram och beklagade min situation och förklarade att eftersom de inte ville förolämpa honom så erbjöd de inte mig en annan plats. Det fick mig att tänka-varför är det ok för mig och min bebis samt den stackaren på andra sidan mig att lida hela jävla resan men för att inte förolämpa den feta herren så låter man mamman med bebisen sitta och hänga långt utanför deras betalda säten? Det är fan ingen logik........ Låt varje person betala för den plats de tar! Tar man 2 platser får man betala för det.
    i det läget hade jag kört ner handtaget emellan mig och tjokisen. Sen är det upp till honom att få plats i sin stol, men han ska inte över på min.
  • Dr Mupp
    Jappen skrev 2009-09-24 10:35:18 följande:
    Dr Mupp skrev 2009-09-23 17:03:39 följande: Hade handtaget nere när jag satte mig men när han kom tog han upp det och tryckte sig ner......han skämdes uppenbart och till en början tyckte jag synd om honom men det gick snabbt över när jag skulle hålla en bångstyrig bebis på plats på ca: 20 centimeter! Då lackade jag ur och pressade mig emot den feta mannen och tyckte att det är HAN som får hänga över på andra sidan istället men det gick inte-han tog upp lika mycket plats ändå!
    Jag hade hållit i handtaget så han inte hade fått upp det.
Svar på tråden För fet för att flyga?