Inlägg från: tru |Visa alla inlägg
  • tru

För fet för att flyga?

Ni är ju bara för elaka de flesta av er. Nu flyger jag inte pga övervikten men det är inte bara där jag är begränsad, folk tittar snett när jag åker buss, jag kan inte gå på bio, har en ständig skräck att ramla när jag är ute. jag får höra kommentarer av släkt hela tiden. och jag har en dotter på 4 år som hör och märker allt detta. Det är en jävla diskriminering i detta samhälle bara för att man har en sjukdom. Jag har gått upp pga mediciner och ätstörning men fått byta medicin nu som inte har den biverkan. så nu har jag stått still i vikt sen jag fick den.

• tru

synd annars hade ni gjort erat för i år

• tru

fel det meddelande skulle in på msn, det jag menar är ordvalen de är ord som tjockisar och de får skylla sig själva.

Jag undviker att flyga för jag vet att jag inte komme in i stolen, och skulle jag flyga skulle jag dela med min dotter för hon behöver inte en hel stol. de gjorde jag när vi var ute och åkte tåg i sommras. Men jag förstår fullständigt att man inte vill sitta bredvid en som tar upp över halva sättet. men jag lovar ni vill inte att jag står upp i bussen heller då balansen är dålig och ni vil linte att ja gska ramla för jag tar mig inte upp.

• tru

men för mig handlar det numera om en begränsad tid, eftersom jag kommer att få operationen inom ett halvår. för mig innebär det att få livet tillbaka. det handlar inte om skönhetsoperation eller av något ideal. det handlar om att kunna gå ut utan att vara i fullständig skräck att ramla eller att kunna kliva upp på morgon och stå på fötterna utan att stapla fram. men jag håller med BMI 35 är alldeles för lågt satt. har man så relativt låg BMI kan man klara av att gå ner i vikt själv och har man inga medicinska anledningar tycker jag inte att man ska få operationen betald. dessutom skulle de gå fortare för oss som resten av världen verkar störa sig så mycket på.

• tru

Läs vad jag skrev nedanför det var inte det jag menade var elakt. utan ordval och attityden gentemot de som har problem med sin vikt. Jag har valt att inte flyga av den anledningen. men buss och tåg måste jag åka, jag har bara tillgång till bil vissa tider.

Svar på tråden För fet för att flyga?