Gurkan skrev 2009-08-25 17:03:49 följande:
Jag förlorade min katt för ett år sedan. Hon blev visserligen inte mer än tre och ett halvt varav tre år i vår vård. Hon var så traumatiserad när vi fick henne att jag fick jobba stenhårt med henne i ett halvår för att få henne att lita på mig och andra och sluta bitas och klösas. Jag sörjer min älskade katt fortfarande och jag gråter faktiskt till och från över henne.Men vi fick hem en kattunge bara en vecka efter att min älskade goseplutt hade avlivats. Hon har aldrig någonsin kunnat ta den andra kattens plats men för mig blev det en räddning eftersom jag hade något att koncentrera mig på. Något som hjälpte mig att sörja. Alla fungerar inte så här, långt ifrån! Säg ifrån, berätta att du inte vill ha en ny katt just nu. Att man kan sörja en katt lika mycket som en hund eller vilken annan familjemedlem som helst.
Min förra katt fick jag när jag var liten.. Hon blev nio år (som förövrigt också hette mandy)
Jag kom hem från skolan och framför huset låg hon platt... (påkörd och överkörd over and over again....)
Jag kände igen henne för märket som skulle sitta på hennes huvud syntes tydligt.. Den bilden kommer aldrig att försvinna..
Jag skrek hysteriskt och ringde min dåvarande pojkvänn som skrapade loss henne från vägen..
Samma kväll tog jag emot hittekatten.. Men jag hade inga barn och var 17 år.. Det var rätt traumatiskt. Och som du beskrev kunde koncentrera mig på någon annan direkt..
Men när jag tom skriver på min blogg "jag ska ta en paus när det gäller djur nu"
och tom säger det till andra så får jag ingen vettig respons tillbaka.