Ekonomi + Hur reagerade era föräldrar?
Hur har ni löst de med ekonomi ? Jobbar eran pojkvän/ni? Eller får ni hjälp av soc?
Och hur reagerade era föräldrar på att ni skulle ha barn?
Hur har ni löst de med ekonomi ? Jobbar eran pojkvän/ni? Eller får ni hjälp av soc?
Och hur reagerade era föräldrar på att ni skulle ha barn?
jag är inte gravid men undrar samma sak.
bara sambon har jobb men jag har jobbat ihop så jag får bra FP. men jag äter fortfarande p-piller, men har funderat nu i typ ett halvår om jag ska sluta ^^
min man jobbar och har haft bra jobb i många år. jag är egenföretagare. vi har haft bra med pengar alltid och aldrig fått hjälp.
föräldrarna regerade inte konstigt för vi var gifta då när vi fick barn
Föräldrarna blev chockade men glada på båda sidor :)
Det är jag som är hemma just nu med bara grundbeloppet av föräldrapenningen som ligger på 180 kr/dag. Sambon studerar så vi får csnbidrag, extrabidrag för barn, stipendie pengar och studielån. Så här rullar ekonomin på fint!
Jag har dessutom ett eget företag, så det drar ju också in lite extra pengar även nu under föräldraledigheten :)
Jag var 18 år när jag var gravid och bodde fortfarande hos pappa.
Betalade en del för att jag bodde hemma, ingen fast summa utan lite grann då och då. Turades om att köpa mat. Hade lägsta föräldrapenningen och barnbidrag och alltid pengar över. När jag var 20 år skaffade jag ny kille med jobb och flyttade hemifrån.
Föräldrarna tyckte först inte det var sådär jättebra att jag var gravid men eftersom jag precis fyllt myndig fick jag bestämma själv (är så glad att jag inte blev gravid några månader tidigare!). De ändrade sig snabbt sen iaf
Indil, hur mycket är lägsta föräldrarpenningen på?
min sambo jobbar men jag har jobbat sedan jag tog studenten som vikarie på förskolor, dock fick jag inte så mycket i fp men vi klarar oss på det och vi får över ett par tusen i månaden.
alla blev glada utom min mamma då hon ville att jag skulle läsa på högskolan innan jag fick barn. nu älskar hon Vera mer än något annat.