• trisslotta

Någon som tar/tagit Pergotime trots regelbunden ÄL?

Hej är det någon som tar Pergo trots regelbunden ÄL? Jag har nyligen börjat, trots bra hormonprover och relativt regelbunden mens och ÄL. De hittade inga fel på mig eller min sambo under utredningen, jag har dock många äggblåsor, påminner om PCO fast jag har inte PCO-S eftersom jag har regelbunden cykel mm.
    Hur har det gått? Biverkningar? Nyfiken...
    /Lotta

• Svar på tråden Någon som tar/tagit Pergotime trots regelbunden ÄL?
  • NinniNinna

Hej Trisslotta
    Jag har tyvärr inte svar på din fråga, men jag håller koll på din tråd och hoppas att du får svar! Jag har nämligen samma fundering. Jag har en mycket stressad gynekolog, som skrev ut pregotime till mig, trots att det inte är något fel på ägglossningen och utan att undersöka min sambo. Jag tog aldrig tabletterna och blev sedan gravid av mig själv, vilket tyvärr slutade i ma nr 2.

Men som sagt, jag hoppas att du får svar!

• Pimpinellan

Jag fick prova en gång,men jag fick tunn slemhinna-vanlig biverkan- så jag fick inte prova mer. Har man äl gör pergo varken till eller från.

• trisslotta

låter ju märkligt att det inte gör till eller från när det är experter på reproduktionsmedicin som ordinerat det?

• Mermaid78

Jag har regelbunden äl och inte pco vad jag vet, fått dubbel kur pergotime, inväntar BIM om 1 vecka..

• trisslotta

hej mermaid, såg att vi är i samma tråd på ett annat ställe...så du får dubbel t.o.m?
    hoppas det kan hjölpa oss trots att vi verkar ha äl...har du tagit tester/tempat/blodprv för att få det konstaterat?

• Mermaid78
    trisslotta skrev 2009-09-09 21:27:45 följande:
    hej mermaid, såg att vi är i samma tråd på ett annat ställe...så du får dubbel t.o.m?hoppas det kan hjölpa oss trots att vi verkar ha äl...har du tagit tester/tempat/blodprv för att få det konstaterat?
    Halloj igen
    Ja jag hade bra resultat på alla tester för hormonnivåer och nästa vecka ska min man lämna prov, vill inte gå miste om någon befruktning om chansen finns så han får vänta Har lämnat blodprov i tisdag för att se om jag ägglossat. Får svar nästa vecka. Du?
Svar på tråden Någon som tar/tagit Pergotime trots regelbunden ÄL?