Inlägg från: NKmamma |Visa alla inlägg
  • NKmamma

Spermadonator

Hell yes! Det är en enorm gåva att ge till dom som behöver.

ThisIsMe skrev 2009-08-26 01:21:48 följande:
    Jag vet inte. Risken för inavel, och allt det kan föra med sig, ökar ju.
    Nej den ökar isf väldigt marginellt. Varje donator får endast ge upphov till max 6 barn
  • NKmamma
    För att ta del av sitt ursprung är det enda viktiga i livet och det enda som kan göra ett barn lyckligt???
    Nej men en viktig del. Spelar ingen roll hur många gånger jag skulle säga till dottern att jag inte vet, hon skulle ändå vilja veta om hon kände ett behov av det. skulle inte kunna göra ett skit åt det.
  • NKmamma
    Zixi skrev 2009-08-27 03:12:43 följande:
    Kan till viss del förstå problematiken när det kommer till ensamstående kvinnor men samtidigt är de barnet MYCKET önskade och genomtänkta. Jag kan dock inte försvara dem eftersom jag själv inte är i deras situation. Barn tänker och funderar på mycket och man kan aldrig ge dem optimala förhållanden. Ska de få ha husdjur eller inte, vad händer om ett husdjur dör etc etc etc. Det är klart att barnet kommer att ha frågor om donatorn och då får man helt enkelt svara utifrån det man har information om. Att barn kommer att vilja veta mer (barn ska vilja veta mer, om allt) kan man inte komma ifrån men att vara emot spermadonatorer av den anledningen kan jag inte förstå. Då är det klart mycket tveksammare att skaffa barn över huvud taget med tanke på hur världen ser ut idag...
    Jag är för sperma/äggdonation som jag skrivit tidigare och är mamma till en dotter som kommit till med hjälp av äggdonation. Jag tycker personligen att man ska vara helt medveten om att barnet kan vilja ta reda på sitt ursprung och handla efter det. Man måste släppa sin egen rädsla inför ett ev möte mellan sitt barn och donatorn. Att söka upp donatorn tar ju inget ifrån föräldrarna vilket en del verkar tro. Tycker det är fel att göra ett eget val åt barnet.

Nu gäller det inte utomlands då det finns länder som har anonym donator.
Svar på tråden Spermadonator