• JMina

Cheesecake, fryst eller gräddad?

Söker ett BRA recept på cheesecake och jag inbillar mig att den frysta varianten är bäst?
    Gjorde nyligen Leilas chokladcheesecake som jag tyckte blev lite för "leraktig" i smaken och inte alls lika god som de man kan få på kondis eller från andra proffs.

Någon som har ett väl beprövat och lyckat recept på cheesecake? Gärna med jordgubbssås-mojs uppepå..

♥ Saknar ett barn i mitt liv ♥
  • Svar på tråden Cheesecake, fryst eller gräddad?
  • gustafssons

en väldigt enkelt sått att fixa en på är 2 förp med vanilj visp som vispas hårt. krossar diggestive och lägger i botten på en högre pajform, kan blanda i allt från färska bär, kolasås, chockladsås/bitar, krossad daim i den uppvispade smeten. häll in å frys in.

Har ett annat recept men hittar det inte. det är typ samma å smakar lika dock.

Lycka till

• Jesster
    ängelenfrånovan skrev 2009-08-26 00:20:04 följande:
    Här har du den absolute bästa cheesecaken! :)www.recepten.se/recept/cheesecake.html
    www.recepten.se/recept/cheesecake.html Ja, det är den klassiska som funkar bäst tycker jag (utan citron). Den kan man variera sedan hur mycket som helst med olika smaker och toppingar.

Tycker inte om gräddad cheescake, den är som pudding.

Att fysa vaniljvisp är jättegott men det är typ glass, inte cheesecake eftersom den inte innehåller någon ost
    Den som söker han finner - www.google.se
  • k girl

Jag bakar en vit chokladcheesecake som är oerhört krämig och god. Jag föredrar gräddad cheesecake framför frozen. Jag tror att ett misstag många gör är att grädda den för länge och äta den för tidigt, den ska vara ganska lös när man tar ut den ur ugnen och den blir allra bäst om man bakar den dagen innan den ska serveras.

Brukar göra min på
    400 g philadelphia
    0,5 dl socker (vispas med osten)
    2 ägg (vispas med ost och sockerblandningen)
    80 g smält vit choklad (blanda i en msk ostmassa i den avsvalnade chokladen, så att den inte sätter sig. Blanda ner i ostmassan och vispa)

12 digestivekex
    75 g smält smör

Gräddas i 175 grader i ca 30-35 minuter.

• FamilyGay

Jag tycker att allt om mats Limecheesecake är väldigt god och lättgjord. Den gräddas men är inte lerig för det.

Kolla på www.alltommat.se

Svar på tråden Cheesecake, fryst eller gräddad?