Inte så tidiga barn
Har läst hela tråden och märker vissa likheter, de flesta har söner som är lite lugnare och försiktigare. Precis sådan är min son. Han är nu 18 månader och har alltid varit sen.
Igår efter att ha pratat med dagisfröken som också tycker att han är sen så gick vi hem och gångtränade ordentligt. Då gick han säkert 10 steg utan stöd, men sen vill han inte riktigt. Krypa är likson hans grej.
Äta själv gör han inte heller, han för skeden till munnen när jag ger den till honom men att skopa upp maten själv går inte. Han trycker ner handen i maten och bara gräver i den.
Pratar gör han inte heller, säger egentligen inte ett enda ord. Lite ma ma ma men inte uttalat mamma.
Men sen är han en baddare på att klättra och tar sig med lätthet upp och ner för trappor och stolar osv. Han älskar att sitta och pilla med saker och är lugn.
Har alltid sovit hela natten, ätit bra och han är stor. Är nog närmre 90cm och väger 15kg.
Vi skall på kontroll den 6/10 och läste här vad de kollar efter... Staplar klossar, nej det tror jag inte, pratar, nej, går nej... Vad är det för fel? Jag börjar faktiskt bli seriöst orolig!