• Lykke S

Hur berättade ni för era föräldrar?

Hej på er.

Hur berättade ni för era föräldrar att ni var gravida?
    Jag och sambon ska berätta imorgon och tänkte göra det på nåt roligt sätt eftersom att de antagligen inte kommer tro på oss om vi säger det rakt ut.

Någon som har några roliga förslag eller tips på ett kul sätt?

• Svar på tråden Hur berättade ni för era föräldrar?
  • Frontline

Vi berättade det på julafton, vi hade slagit in en present med ett kort på gravtestet som visade plus...
    På paketet stod det god jul farmor...
    det tog några minuter innan polletten ramla ner på henne...

• Mumin80

Jag viktväktade ett par månader innan jag blev gravid och gick ner ganska mycket i vikt. Och sa inget om att jag hade slutat innan det var dags att berätta naturligtvis. Så när det var dags så väntade jag tills svärmor sa något om hur mycket jag gått ner i vikt, och då höll jag med om det men la till "fast nu lär jag ju gå upp en del igen". Det tog också ett tag innan polletten ramlade ner

Till mamma berättade jag per telefon, vi skulle hälsa på över påsken och hon funderade på mat å så. Och då sa jag ju som det var, att jag tänkte hoppa gravlaxen och kallrökta laxen och ostbrickan med mögelostar i år. Och då trillade ju polletten ner även för henne

• MoL

Vi köpte boken "barnbarnsboken" (tror jag den hette) och gav till dem på alla hjärtansdag med ett litet tidigt UL kort iklistrat. Det tog ett par sekunder och de var helt stumma innan de fattade :) Sedan blev de jätteglada!

• Lykke S

Det lät inte så dumt MoL.

Ska genast kolla upp om boken finns i min stad ;)

Fler förslag?

• juluu

Vi lurade hem mamma på en fika.
    I förväg hade vi preparerat ugnen med en bulle.

När hon kom låtsades vi vara upptagna med nåt i varsitt rum, och bad mamma kolla ifall vi hade glömt att ta ut nåt ur ugnen och se till att den var avstängd.

Mamma sa nåt om att det ligger bara en bulle i ugnen och sa att det var konstigt
    Då gick vi in i köket bägge två och hon fortsatte prata om att det var lustigt att vi hade en bulle i ugnen

-Jaaa, man kan nog säga att vi har en bulle i ugnen, sa min make.

Då trillade poletten ner för mamma

• lillaknytet
    juluu skrev 2009-08-26 14:06:44 följande:
    Vi lurade hem mamma på en fika.I förväg hade vi preparerat ugnen med en bulle.När hon kom låtsades vi vara upptagna med nåt i varsitt rum, och bad mamma kolla ifall vi hade glömt att ta ut nåt ur ugnen och se till att den var avstängd.Mamma sa nåt om att det ligger bara en bulle i ugnen och sa att det var konstigt Då gick vi in i köket bägge två och hon fortsatte prata om att det var lustigt att vi hade en bulle i ugnen -Jaaa, man kan nog säga att vi har en bulle i ugnen, sa min make.Då trillade poletten ner för mamma
    Mysigt

Min dotter hade redan fattat att jag va gravid för hon tyckte jag började bli tjock om magen. men när vi skulle berätta för sambons föräldrar va dottern väl snabb för det va hon som berättade..
  • juluu
    lillaknytet skrev 2009-08-26 14:12:06 följande:
    Mysigt Min dotter hade redan fattat att jag va gravid för hon tyckte jag började bli tjock om magen. men när vi skulle berätta för sambons föräldrar va dottern väl snabb för det va hon som berättade..
    Ja det var skoj att få göra en grej av det för någon åtminstone (morfar var utomlands, och farmor-farfar bor utomlands, så där var det bara tråkigt telefonsamtal).
  • kandi

Jag så åt pappa att låta bli att hälla upp vin åt mig när vi var där på middag för att jag ruvar på ett barnbarn, lite sådär i förbifarten. Först fattade han inte riktigt vad jag hade sagt, visste inte riktigt var han skulle ta vägen, och började liksom springa runt. Sen kom mamma in i rummet också så han fick fråga henne om hon hörde vad jag sa, men jag fick upprepa det igen. De blev såklart jätteglada!

• Ida Kettil

Verkligen roliga sätt att berättapå :)

Svar på tråden Hur berättade ni för era föräldrar?