• beanie08

Hur underhåller man en 4 veckors bebis?

Hur underhåller ni eran bebis? Jag försöker på olika sätt som att sjunga, gå runt med min bebis och titta, låta honom ligga i babygym. Däremellan ammar jag och byter blöja. Men när han ändå inte verkar vara nöjd? Vad gör jag då?

• Svar på tråden Hur underhåller man en 4 veckors bebis?
  • TheMother

På vilket sett verkar han inte nöjd?
    Små barn behöver inte "underhållning", utan är oftast nöjda med att vara nära.
    Om han skriker så kanske det är magknip? Då kan det hjälpa att ge minifon eller sempers magdrippar.
    Men verkar han inte ha ont i magen, eller bara lite, kanske han blir nöjdare om man får åka i bärsjal, i grodposition eller i vagg-position. Har du testat det? Är supermysigt, sonen brukade somna nästan jämt när jag satt honom i den

• lövet2

En 4-veckorsbaby ska inte ha underhållning. Den ska ha mat, ren blöja, rent i hudvecken, kramar o kroppskontakt, ögonkontakt och prat och vid behov bärande. Sömnen kommer liksom på köpet då om babyn i övrigt mår bra.

We´ll see how you do ...
  • parvati

Har han ont i magen? Klagar han mycket kanske det är kolik?
    Har han svårt att komma ner i varv? Man får vara lite dektektiv och ibland hjälper ingenting av det man kan erbjuda närhet, mat, ny blöja, sova. Långa sköna promenade brukar de flesta barn sova gott av en del i vagn och en del i sjal. Kanske behöver du träffa andra mammor och dela lite tankar och funderingar antingen i föräldragruppen på BVC eller på babycafeèr.

Ni har ju nyss träffats och håller på att lära känna varandra så ställ inte så höga krav på dig själv.

Ps! Lite magmassage kan lindra magont.

• ballerinamuffins

Ge honom en bil tidning o ett flak öl så e han sysselsatt ett tag;)

Jag har min 2 mån i siitern med ett enkelt babygym framför,
    där sitter han o e hel nöjd, och pratar med sina figurer, funkar bra en 30 min, så vill han upp ett tag,

• korvmamman

jag skulle testa en sele alt sjal att bära i. När min bebis var så gammal var hon alltid nöjd i sele och sjal.

• Pallas

I den åldern behövs ingen underhållning. Mat och närhet, är mitt tips. Ditt ansikte är underhållning nog.

• Melly

I första hand så skulle jag prova med bröstet om han börjar att verka missnöjd. Amma tätare hjälper nästan alltid Man blir förvånad hur pass tätt som dom kan vilja amma. Ibland så har man ammat i en halvtimme och sen så är bebisen nöjd i 10 minuter och sen så vill den amma igen

Om du har provat med att ge bröstet men att han inte vill ha det så bär i famnen eller i en bärsjal, vagga i famnen, massera. Amning och närhet brukar vara det som dom behöver.

• cicci85

ammar typ jämt och bär i sjalen därimellan Så levde min bebbe i den åldern... eller sov i vagnen på promenader.

Svar på tråden Hur underhåller man en 4 veckors bebis?